Elektromos buszt tesztelnek a Várban

Elektromos midibuszt tesztelnek a budai Várban. A villanybuszok semmilyen szennyező anyagot nem engednek a levegőbe.

WA
2013. 09. 05. 13:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Elektromos meghajtású midibusz közlekedik a budai Várban, a 16-os autóbusz vonalán péntektől két héten keresztül. A Rampini busz a Siemens elektromos hajtásrendszerét használja.

Ludvig László, a Siemens Magyarország infrastruktúra- és városszekciójának vezetője a buszt bemutató csütörtöki sajtótájékoztatón elmondta, a jelenleg közlekedő 415-ös Ikarusok évente 30-35 tonna szén-dioxidot bocsátanak ki, a most bemutatott tesztbusz viszont semmilyen szennyező anyagot nem enged a levegőbe. Hozzátette: bár a villanybuszok beszerzési ára magasabb, mint a dízelüzeműeké, üzemanyagköltségük ötven százalékkal, karbantartásuk pedig a hagyományos buszokéhoz képest harmadával alacsonyabb.

Jelezte, hogy több magyar városból és Budapestről is tapasztaltak igényt a teljesen elektromos meghajtású buszok iránt, és az unió is támogatja ilyen járművek beszerzését. A budapesti midibusztenderrel kapcsolatban Ludvig László azt mondta, bíznak abban, hogy összességében előnyt jelenthet az elektromos hajtás, bár tudják, hogy az ár nagyon fontos tényező lesz.

Stefano Rampini, a gyártó Rampini cég vezérigazgatója a sajtótájékoztatón azt hangsúlyozta, hogy a buszt a sorozatgyártás előtt több évig tesztelték egyebek mellett Finnországban, Olaszországban Rómában és Peruggiában, Bécsben pedig a Wiener Linien tizenkettőt rendszeresített belőle, és mindenhol pozitív üzemeltetési tapasztalatot szereztek. Budapest azért fontos helyszín a tesztelésre, mert nehéz terepviszonyok között és belvárosi dugókban egyaránt ki tudják próbálni a jármű képességeit.

Dale A. Martin, a Siemens Magyarország elnök-vezérigazgatója a bemutatón a cég több mint másfél évszázados magyarországi múltját emelte ki, hangsúlyozva, hogy ők adták át Budapesten az első villamosvonalat és a kontinens első földalattiját is.

A 12 tonnás midibusz 44 embert tud szállítani, motorja 114 lóerős, egy töltéssel 120-150 kilométert tud megtenni, töltési ideje legalább két óra, a fékezésnél keletkező energiát pedig visszatáplálja a rendszerbe. Az olasz gyártó a Siemens vízhűtéses, háromfázisú elektromotorját használja.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.