A kormánypárti politikus rámutatott: a köznevelési törvény rendet teremt az iskolák életében, és a változások nyertesei a gyermekek. Kifejtette, nőtt az esélyegyenlőség, az állami fenntartásba vétellel az elmaradott térségben lévő iskolák is lehetőséget kapnak a színvonal emelésére. A nemzeti alaptantervnek köszönhetően a gyermekek tudása egységes, átfogó és korszerű lesz – mondta, majd kiemelte az erkölcstan- és hittanoktatás bevezetését, nevelésre gyakorolt hatását.
Harrach Péter a nyerteseket sorolva szólt még arról is, hogy sok családnak jelentenek segítséget a délutáni foglalkozások, míg a pedagógusoknak a törvény kiszámítható életpályát és szakmai támogatást jelent a pedagógiai szabadság megőrzése mellett.
Michl József országgyűlési képviselő kiemelte: újra megerősítették, hogy mi az a minimális tudásszint, amelyet minden iskolába járó gyermeknek el kell érnie. A pedagógus-életpályával összefüggésben arról szólt, hogy az idei tanévtől indul a pedagógusok minősítési rendszere is, amelynek során a bértáblán felsőbb fokozatba léphetnek. Az első szakasz 2018-ban zárul, azok, akik most a pedagógus 1 fokozatba kerültek, eddig biztosíthatják továbblépésüket. A politikus hozzátette, az új munkarendnek köszönhetően az eddigi 28-hoz képest 22-26 óra között lehet az az óraszám, amelyet az iskolában töltenek a pedagógusok a gyerekekkel, ez pedig azt jelenti, hogy további pedagógusokra is szükség lehet az intézményekben.
Összességében a társadalom egésze nyertese a törvénynek, hiszen tagjai egészségesebbek lesznek, és visszaszoríthatóvá válnak a deviáns jelenségek.
Kitért továbbá arra, hogy nem történt tömeges pedagóguselbocsátás, amivel sokan riogattak, és nem zártak be egyetlen iskolát sem, sőt megvan a lehetősége annak, hogy az előző kormány alatt bezárt intézmények újrainduljanak.
Harrach Péter arról is beszélt, hogy a tanévkezdés jó hangulatát „többszólamú kórus” próbálja elrontani. Ennek egyik szólamát az örök pesszimisták szólaltatják meg, a másikat az ellenérdekeltek, akik között ott lehetnek a megszüntetett „tankönyvbiznisz” képviselői, a harmadik szólam képviselői pedig az ideológusok, „akiknek feláll a hátukon a szőr, ha rendezett világgal találkoznak”.
Közben a Fidesz a gyermekek, a szülők és a pedagógusok nyugalma érdekében arra kéri „az egymással hatalmi harcot vívó bukott baloldalt, hogy hagyja nyugodtan dolgozni az iskolákat”.
A nagyobbik kormánypárt szerdán adta ki az erről szóló közleményét, azt követően hogy a Demokratikus Koalíció politikusa, Arató Gergely azt mondta: már a tanév harmadik napjára kiderült, hogy a központosított állami iskolai rendszer a jelenlegi formájában működésképtelen.
A Fidesz erre reagálva közölte: a Gyurcsány–Bajnai-szövetség megfeszülve verseng egymással, hogy ki tud nagyobbat mondani és nagyobb feszültséget kelteni, hogy elnyerje a pedagógusok kegyeit. Hozzátették: az iskolai tanév rendben megkezdődött, egyedül a hatalmi harcot vívó baloldali politikusok zavarják a nyugodt munkát.
A hátrányos helyzetű gyermekek soha annyi támogatást nem kaptak az iskolakezdéshez, mint most, és a jelenlegi kormány több mint 150 ezer pedagógus számára fizetésemelést adott, nem pedig felmondólevelet, ahogy a Gyurcsány–Bajnai-kormány tette – közölte a Fidesz.