Csillog-villog a 4-es metró a Bikás parknál

Átadták a 4-es metró első elkészült állomásának használatbavételi engedélyeit Tarlós Istvánnak.

MD
2013. 10. 22. 17:05
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A főpolgármester az ünnepélyes átadáson elmondta, nehéz időszakon vannak túl, kedvezőtlen szerződéseket kellett módosítani, a beruházásnak nem volt generálkivitelezője, valamint a biztosítóberendezést és a szerelvényeket két különböző cég gyártja.

Ezek mellett viszont pozitív fejlemény, hogy felgyorsították az engedélyezési eljárást, amelyet még a nyáron kezdeményeztek Orbán Viktor miniszterelnöknél. A lebonyolítás a fővárosnál maradt, de koordinációs feladatokra felkérték a főváros kormányhivatalát – ismertette Tarlós István.

Kifejtette, hogy több mint háromszáz engedélyezési eljárást kellett volna a régi rendszer szerint lefolytatni, de az új gyakorlatban már csak tizenhármat kell: a tíz állomásét, az alagútét, az áramellátó rendszerét és a biztosítóberendezését. Jelezte, hogy hamarosan befejeződik a Rákóczi téri állomás használatbavételi eljárása, és még ebben a hónapban elkezdik a Móricz Zsigmond körtéri és II. János Pál pápa téri állomás engedélyezési eljárásait. A főpolgármester közölte: a 2014. márciusi átadási határidő tartható.

A Kultúrgrund újságírói is megnézték maguknak a 4-es metró állomásait. A dizájnterepszemle alatt látottakról itt olvashat bővebben.

 

Október 11-én megkezdődött a 4-es metró sötétüzemi próbája, november végéig a biztosítóberendezést gyártó Siemens, utána pedig a BKV végez teszteket.

Győri Gyula, a Nemzeti Közlekedési Hatóság elnöke beszédében hangsúlyozta, feladatuk az elmúlt egy évben az volt, hogy az engedélyeztetési eljárást leegyszerűsítsék. Olyan közös munkát kezdtek el a kormányhivatallal és a fővárossal, amelyben háromszintű egyeztetéseket tartottak, ha a kérelem, a beruházó szándéka eltért a szabályozástól, akkor akár jogszabály-módosítást is kérvényezhettek, hogy elkészülhessenek az állomások. Hozzátette, hogy metróépítés nincs minden évben, ezért a szabályok lehetnek elavultak.

Pesti Imre kormánymegbízott, Budapest Főváros Kormányhivatalának vezetője elmondta, mivel régen adtak át metróállomást Budapesten, a szabályozások változtak, ezért szükség volt egy kísérleti projektre, amelynek tapasztalatait felhasználva a többi állomást is át tudják adni.

A DBR Metró Projekt Igazgatóság szeptember 26-án közölte az MTI-vel, hogy befejeződött a 4-es metró első állomásának építése, a Bikás park megállót átadták üzemeltetésre a BKV-nak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.