Csillog-villog a 4-es metró a Bikás parknál

Átadták a 4-es metró első elkészült állomásának használatbavételi engedélyeit Tarlós Istvánnak.

MD
2013. 10. 22. 17:05
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A főpolgármester az ünnepélyes átadáson elmondta, nehéz időszakon vannak túl, kedvezőtlen szerződéseket kellett módosítani, a beruházásnak nem volt generálkivitelezője, valamint a biztosítóberendezést és a szerelvényeket két különböző cég gyártja.

Ezek mellett viszont pozitív fejlemény, hogy felgyorsították az engedélyezési eljárást, amelyet még a nyáron kezdeményeztek Orbán Viktor miniszterelnöknél. A lebonyolítás a fővárosnál maradt, de koordinációs feladatokra felkérték a főváros kormányhivatalát – ismertette Tarlós István.

Kifejtette, hogy több mint háromszáz engedélyezési eljárást kellett volna a régi rendszer szerint lefolytatni, de az új gyakorlatban már csak tizenhármat kell: a tíz állomásét, az alagútét, az áramellátó rendszerét és a biztosítóberendezését. Jelezte, hogy hamarosan befejeződik a Rákóczi téri állomás használatbavételi eljárása, és még ebben a hónapban elkezdik a Móricz Zsigmond körtéri és II. János Pál pápa téri állomás engedélyezési eljárásait. A főpolgármester közölte: a 2014. márciusi átadási határidő tartható.

A Kultúrgrund újságírói is megnézték maguknak a 4-es metró állomásait. A dizájnterepszemle alatt látottakról itt olvashat bővebben.

 

Október 11-én megkezdődött a 4-es metró sötétüzemi próbája, november végéig a biztosítóberendezést gyártó Siemens, utána pedig a BKV végez teszteket.

Győri Gyula, a Nemzeti Közlekedési Hatóság elnöke beszédében hangsúlyozta, feladatuk az elmúlt egy évben az volt, hogy az engedélyeztetési eljárást leegyszerűsítsék. Olyan közös munkát kezdtek el a kormányhivatallal és a fővárossal, amelyben háromszintű egyeztetéseket tartottak, ha a kérelem, a beruházó szándéka eltért a szabályozástól, akkor akár jogszabály-módosítást is kérvényezhettek, hogy elkészülhessenek az állomások. Hozzátette, hogy metróépítés nincs minden évben, ezért a szabályok lehetnek elavultak.

Pesti Imre kormánymegbízott, Budapest Főváros Kormányhivatalának vezetője elmondta, mivel régen adtak át metróállomást Budapesten, a szabályozások változtak, ezért szükség volt egy kísérleti projektre, amelynek tapasztalatait felhasználva a többi állomást is át tudják adni.

A DBR Metró Projekt Igazgatóság szeptember 26-án közölte az MTI-vel, hogy befejeződött a 4-es metró első állomásának építése, a Bikás park megállót átadták üzemeltetésre a BKV-nak.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.