Az Alstom szerelvények helyett a felszínen buszok szállítják az utasokat a teljes vonalon október 12-én és 13-án egész nap, 17-én és 18-án 20 órától üzemzárásig, 19-én és 20-án egész nap, 21-én, 22-én, 24-én és 25-én 20 órától, valamint 26-án és 27-én egész nap.
A metrókat két buszvonal helyettesíti, az M2E a Blaha Lujza tér után a Astoria–Ferenciek tere–Déli pályaudvar–Moszkva tér útvonalon, az M2 pedig az Astoria–Deák Ferenc tér–Kossuth Lajos tér–Margit híd-Batthyány tér–Széll Kálmán tér útvonalon közlekedik.
Az M2E vonalon a buszok napközben 2-3 percenként, az M2-es vonalon napközben 5 percenként közlekednek, amelyek egy része alacsonypadlós, légkondicionált jármű lesz. Az utolsó csatlakozó járatok indulását az utolsó pótlóbuszok érkezéséhez igazítja a BKK. A metrópótlás ideje alatt az Örs vezér terén a 168E autóbusz végállomását áthelyezik a 161A járat megállójába, a metrópótló járatok közlekedése miatt a 277-es autóbuszok pedig a 85E autóbusz megállóhelyéről indulnak.
A BKK közleményében hangsúlyozta, hogy a felújítás miatti átszállás nem minősül útmegszakításnak, ezért új jegyet nem, hanem a már kezelt jegyet kell újra érvényesíteni a nem számnégyzet felőli végén.
A pótlás oka, hogy a 2-es metró felújításának utolsó fázisát, a biztosítóberendezés cseréjét végzik. A járművek vezérléséhez, a vonatok beszabályozásához nem elég csupán a berendezés működését megvizsgálni, szükség van a teljes rendszer működésének ellenőrzésére is. Az eredeti rendszert még az 1970-es évek elején építették ki, mára elavulttá vált. A cserével elektronikus központi forgalomirányító rendszer épül ki, így a szerelvények akár 90 másodperces követési idővel is futhatnak az alagútban.