Azonnali autóspárti ötleteket vár Tarlós Vitézytől

Húsz pontban foglalta össze a fővárosi közlekedésre vonatkozó elvárásait Tarlós István főpolgármester.

BuL
2013. 11. 06. 15:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tarlós István Vitézy Dávidnak, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatójának írt nyílt levelében a javító intézkedések sürgős megtételét és a végrehajtásról való folyamatos tájékoztatást kérte. Ismert, Tarlós a közelmúltban azonnali cselekvési tervet is bejelentett.

Az elvárt intézkedések között szerepel, hogy a közlekedési ágazatok mindegyikének érdekeit arányosan kell figyelembe venni, s „bár megtartható a közösségi közlekedés viszonylagos prioritása, az autós közlekedés indokolatlan ütemű és mértékű visszaszorítását meg kell szüntetni”. A főpolgármester szerint jelentős hatást kell elérni a jelzőlámpaprogramok következetes újratervezésével, mert – mint írta – nyilvánvaló, hogy korábban, 1994 előtt még jól működő rendszereket vertek szét.

Budapest főpolgármestere jelezte azt is: felül kell vizsgálni és meg kell szüntetni néhány indokolatlan vagy nagy közúti hátrányt jelentő buszsávot. Emellett szükségesnek tartja a Nagykörút közúti átbocsátóképességének növelését, főként az Árpád hídi forgalom korlátozásának idejére.

A kért intézkedések között szerepel, hogy folyamatosan felügyelni kell az Erzsébet hidat érintő és az Árpád hídi felújítási munkákat. A nyílt levél arra is kitért: az 1-es villamos felújítása eléri majd a Rákóczi híd térségét is, a munkát úgy kell ütemezni, hogy az Árpád híd forgalma zavartalan legyen.

Tarlós megjegyezte: felül kell vizsgálni, hogy a 4-es metró üzembe helyezése miatt milyen jelentős változások kellenek a fővárosi forgalomszervezés egészében.

A BKK vezérigazgatójának címzett levélben arról is írt, hogy hosszabb ideje jelzi már, hogy a társaság vezetésének közlekedésszervezési szemléletével nem ért egyet maradéktalanul. Mint írta, az autóforgalom csökkentése érdekében egyre nagyobb területre kiterjedő tiltásokat, csillapításokat vezettek be anélkül, hogy „a rég esedékes és 2010-ig elhanyagolt kapacitásnövelő intézkedések befejeződtek volna”.

Álláspontja szerint a problémákat fokozta a buszsávok számának gyors növekedése, minden esetben a közúti közlekedés rovására, „nemritkán viszonylag kis mértékű közösségi előny érdekében nagyarányú közúti zavart okozva”. A közúti forgalom visszaszorulását tovább növeli a jelzőlámpaprogramok „érthetetlen” összehangolása, vagyis a piroshullámok.

Tarlós István megjegyezte: a főváros közlekedési infrastruktúrája húsz-harminc éves lemaradásban van a fejlett nyugat-európai városokhoz viszonyítva, ezért a BKK nem teheti meg ugyanazokat a lépéseket, mint ma azok a városok, ugyanis bizonyos köztes lépéseket nem lehet kihagyni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.