A fejlesztés keretében 3,2 kilométer új vágánypárt építenek ki a Rákóczi híd–Szerémi út–Hengermalom út útvonalon a Fehérvári útig; a Rákóczi hídon a pálya a hídpillérek két oldalán fut majd, a szakaszon öt új, középperonos megállóhelyet építenek ki, ide helyezik majd át a 18-as, 41-es és 47-es villamos Hengermalom úti megállóját.
A Rákóczi hídon a tervek szerint külön engedéllyel 60 kilométeres sebességgel mehetnek majd a szerelvények. A Nádorkerti út és a Budafoki út megállóhoz egy-egy gyalogos-aluljárót is építenek, a Szerémi úton és a Hengermalom úton pedig füves burkolatú vágány lesz.
A meghosszabbítás mellett a Kerepesi út és a Közvágóhíd végállomás közötti szakaszon felújítják az áramellátó rendszert és az új, alacsony padlós villamosok padlószintjével megegyező magasságú peronokat alakítanak ki. Megújulnak a hangosító berendezések, az utasvárók, a padok, a támaszkodók, a szemetesek és az utastájékoztató rendszer, az összes megállóhelyet kamerarendszerrel szerelik fel.