Hangsúlyozta, hogy az uniós szabványoknak megfelelő mentőautókat gyártó cégcsoporttal októberben aláírt szerződés szerint december elején kezdik összeszerelni a Volkswagen és Mercedes típusú járműveket, amelyek folyamatosan kerülnek majd a mentőállomásokra.
Decemberi elnökségi ülésén dönthet a kórházszövetség arról, hogy kéri-e a kormány állásfoglalását a hálapénz-elfogadás jogi szabályozásának értelmezésében – értesült a Magyar Nemzet.
A Magyar Rezidens Szövetség elnöke az MNO-nak úgy fogalmazott, a hálapénz rendszere működésképtelen és tarthatatlan, ez az egészségügyi rendszert leginkább mérgező betegség.
• A rezidensek háborút hirdettek a hálapénz ellen
• Szócska még nem végzett a tabumentesítéssel
• Perverz motivációs eszközök az egészségügyben?
• Kiskirályok és csicskák az ágazatban
• Egészségügy: csak kiválasztottaknak?
• Ez a rendszer is megbukik egyszer
Az államtitkár felidézte, sajnálatos, hogy 2008 januárjától a kormányváltásig szünetelt az új mentőautók beszerzése, pedig már 2007-ben le lehetett volna hívni az e célra rendelkezésre álló uniós forrást. A mentőknél a géppark elöregedését észlelve a szaktárca 2010 végétől jelentős fejlesztéseket hajtott végre e téren, most pedig – 2014. augusztus végéig – 178 korszerű mentőkocsi beszerzésére nyílik lehetőség.
Úgynevezett B típusú mentő-, illetve C típusú esetrohamkocsik kerülnek ki a kistarcsai gyáregységből, később pedig 22 mentő orvoskocsit is forgalomba helyeznek. Az összeszerelést végző kistarcsai üzemben 70 új munkahelyet teremtettek, a felvett dolgozók közül 66-an korábban munkanélküliek voltak – hangsúlyozta Szócska Miklós.
Mint az a sajtótájékoztatón kiderült: A sürgősségi ellátás fejlesztése – mentés, légi mentés elnevezésű konstrukcióhoz 11,5 milliárd forint áll rendelkezésre, ennek mintegy harmadát költik új mentőautók beszerzésére.
Burány Béla, az Országos Mentőszolgálat főigazgatója azt mondta, hogy a 15 percen belüli kiérkezést jelenleg az ország területének 78 százalékán tudják biztosítani, a gépkocsipark bővülésével, mentőállomások építésével és felújításával, valamint a mentésirányítás fejlesztésével ez az arány 90 százalékra nő.
László Endre Márton, a Profile Vehicles Oy magyar leányvállalatának vezetője megígérte, hogy márciusra 32 új mentőautó biztosan hazai szolgálatba állhat. Az 1982-ben alapított finn gyárról pedig elmondta, hogy járműveikből Szaúd-Arábiába, Kuvaitba és Kínába is szállítanak.
A magyar mentőállomásokra kerülő kocsik előnyei között említette a világszínvonalú betegteret, a magas szintű műszerezettséget, a szélvédő mögötti biztonsági kamerát, illetve a járművekben tartózkodókat az esetleges baleseteknél is védő stabil felépítményt.