A miniszterelnök-helyettes szerint a számok magukért beszélnek: 2012-ben 12 hónap alatt 96 ezer ember utazott a Veszprém–Budapest-vonalon, 2013-ban 10 hónap alatt pedig 98 ezren, ami azt jelenti, hogy jelentős az érdeklődés a vasúti közlekedés iránt Veszprém és Budapest között, ez pedig csak növekedni fog, ha javulnak az utazás feltételei.
Porga Gyula bejelentette: december 15-től reggel és délután, a csúcsidőszakban félóránként indul járat Veszprémből Budapestre, s visszaállítják az IC-ket is, amelyek körülbelül két éve nem járnak ezen a vonalon. Csökken a menetidő is: a korábbi egy óra 30-40 perc helyett egy óra 20 perc alatt a fővárosba érnek a vonatok – tette hozzá a polgármester.
Tájékoztatása szerint a város az idén tavasszal a KEOP-tól 500 millió forintot nyert közlekedési csomópont tervezésére; a tanulmányterv – amelyben a busz- és a vasúti pályaudvart egy helyen tervezik elhelyezni – jövő tavaszra készül el.
A polgármester beszélt arról is, hogy a város energiastratégiájában vállalta, csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást: a vasút fejlesztése ebbe a koncepcióba illeszkedik, hiszen egy gyors, kényelmes vasút valódi alternatíva az autós közlekedéssel szemben.