Hoffmann Rózsa szerint a legtöbben megértették, nem öncélú intézkedéseket hoztak. – Tudják, nem valamiféle nosztalgikus múltidézés folyik, hanem a korszerű köznevelés megteremtésén dolgozunk – tette hozzá. Úgy vélte, megértették az új intézkedések értelmét is, amelyekre nem könnyű átállni.
Hoffmann Rózsa szerint a társadalom nagy többsége és mostanra már a pedagógusok is támogatják a megújulás lépéseit és irányvonalát. Hozzáfűzte: bár már az előző tanévben is eljuttatták mindenkihez a kormányzat és az új törvény üzeneteit, a hamis interpretációk bizonytalanságot eredményeztek, mire az intézkedések ténylegesen életbe léptek. A szeptember óta eltelt néhány hónapban a félreértések többsége tisztázódott – mondta.
Úgy értékelte: az elmúlt három és fél év mérlege pozitív, a kormány a magyar neveléstörténet egyik legnagyobb léptékű átalakítását alapozta meg.
Mint fogalmazott, a legfontosabb előkészítő munkákat elvégezték, de néhány terület érintetlen maradt. Fel kellett mérni az erőket, hogy mire képes a kormányzat négy év alatt – mondta.
Szólt arról is, hogy hozzákezdtek – egyelőre csak előtanulmányok szintjén – az érettségi átalakításához. – Az alapfokú művészeti iskolák, a kollégiumok és az óvodák életét sem bolygattuk, a jövőben ők is előtérbe kerülnek – mondta.