A legtöbb utast érintő fejlesztésekre a Budapest–Székesfehérvár-vonal korszerűsítésének lezárása ad alapot. A Kelenföld és Tárnok között idén nyáron átadott második vágánynak köszönhetően nőtt a fehérvári vonal átbocsátóképessége, a vonatok akár óránként 120 kilométeres sebességgel is közlekedhetnek – írják a közleményben.
Budapest és Érd alsó vagy Érd felső között csúcsidőszakokban 5-10 percenként követik egymást a szerelvények. A személyvonatok mellett zónázó járatok is indulnak, amelyek nem állnak meg Kelenföldig. Az új zónázó vonatok Tárnok, Martonvásár és a Velencei-tó partján fekvő települések számára is 30-40 százalékos menetidő-csökkenést hoznak.
Forgalomba áll a december 15-ei menetrendváltáskor a GYSEV Zrt. két új Flirt motorvonata. Az első Flirt átadásáról ITT olvashat.
A Budapest–Székesfehérvár-vonalon az eddigi leggyorsabb és legsűrűbb eljutási lehetőséget biztosítja december 15-étől a MÁV-Start. Székesfehérvárról gyorsvonattal már 39 perc alatt elérhető lesz Kelenföld. A csúcsidőszakokban félóránként követik egymást a gyorsvonatok. A zónázó és személyvonatok döntő többsége légkondicionált, alacsony padlós Flirt típusú motorvonat lesz.
Öt év után újra intercity vonatok közlekednek vasárnaptól Zalaegerszeg és a főváros között, a menetidő ezzel három órára csökken. A kétórás ütemes menetrendben induló gyorsvonatokon túl napi két pár intercityvel számolhatnak az utasok. Tanítási időben vasárnap késő délutánonként egy harmadik ic segíti majd a diákokat, heti ingázókat.
Veszprém és a főváros között a kétóránként közlekedő gyorsvonatok mellett további napi hat pár járat indul, és a zalaegerszegi ic-k is megállnak a megyeszékhelyen. A csúcsidőszakokban átlagosan harmincpercenként követik egymást a vonatok, és Budapestig egy óra huszonegy percre csökken a menetidő.
Új ic-járatot indít a vasúttársaság a Győr–Tatabánya–Budapest-útvonalon. Intercity közlekedik majd Budapestről Kaposvárra és tovább Zágrábba. A vonattal a somogyi megyeszékhelyről indulók közvetlenül, átszállás nélkül juthatnak el a fővárosba.















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!