Visszajárnak a gyerekek a délutáni foglalkozásra

Beváltották a reményeket a délutáni foglalkozások – mondta Hoffmann Rózsa.

2013. 12. 13. 14:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az államtitkár a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ felmérései alapján közölte: alsó tagozaton eddig a diákok mindössze 17 százaléka kért felmentést a hét minden napjára, további 10 százalék pedig a hét egyes napjaira, tehát a diákok több mint kétharmada – szabad döntés alapján – igénybe veszi a délutáni iskolai foglalkozásokat. Beszámolt arról, hogy felső tagozaton 57 százalék kért felmentést a hét minden napjára, 13 százalék pedig a hét egyes napjaira a délutáni foglalkozások alól.

Hoffmann Rózsa emlékeztetett: a 2011-es köznevelési törvényben arra a társadalmi igényre reagáltak, hogy azokkal a gyerekekkel foglalkozzon az iskola, akiknek a szülei és a hozzátartozói elfoglaltak délutánonként. Felhívta a figyelmet arra, hogy az általános iskoláknak kötelező nyitva tartaniuk délután 4 óráig, igény szerint pedig 5 óráig. Utalt arra, hogy számos tapasztalat alapján növekszik azoknak a gyerekeknek a száma, akik eredetileg felmentést kértek ugyan, de amikor a társaiktól megtudják, hogy az iskolákban változatos programok vannak, visszajárnak délutánonként. Kiemelte, hogy ezek függnek a személyi és technikai feltételektől, de az iskolák szakmai tekintetben önállóak, az igazgatók döntenek a délutáni programokról, s ők felelnek a foglalkozások megtartásáért.

A miniszter kérdésre válaszolva elmondta: a délutáni foglalkozásoknak a tanulmányi eredményekre gyakorolt hatását egy év múlva lehet lemérni. További kérdésekre Hoffmann Rózsa közölte: a központi kerettantervekből fakadóan egy évfolyamnak egy adott tantárgy esetében egy- vagy kétféle tankönyvnél többre nincs szüksége, a részletek kidolgozása pedig jelenleg is folyik szakértői szinten. E tekintetben az állam felelőssége egyértelmű: a szülőkkel, a pedagógusokkal és a diákokkal kell egyeztetni – tette hozzá. Emődiné Csapó Barbara, a Magyar Szülői Közösségek Egyesületének elnöke arról szólt, hogy az esélyegyenlőség megteremtését is szolgálják a délutáni foglalkozások, a szülőknek pedig nagy segítség, hogy jó helyen tudják a gyermekeiket. A sokféle program között szerepel médiaszakkör, zenei képzés, sportfoglalkozás és tehetséggondozó szakkör. Mint mondta, van olyan iskola, ahol az elmúlt időszakban a kétszeresére nőtt azon gyermekek száma, akik kérték a délutáni foglakozásokat.

Homolay Károly, a XI. kerületi Gárdonyi Géza Általános Iskola igazgatója kiemelte: tapasztalataik szerint valós szülői igény van a délutáni foglalkozásokra, náluk 466 diákból 315 igényelte ezeket, s a tanulás mellett népszerűek a felzárkóztató, illetve a tehetséggondozó programok, továbbá 130 tagú kórusuk, valamint színjátszó szakköreik is vannak. Bakancsos klubjukkal havonta egyszer kirándulnak, moziba pedig szombat délelőttönként családostul viszik a gyerekeket. Utalt arra: nem volt még példa iskolájukban arra, hogy igény esetén ne engedték volna el délutánra a tanulókat, illetve előfordult, hogy a szülők kérték, hogy maradjon benn az iskolában délután is a gyerekük, mert romlottak a tanulmányi eredményei. Szigethy Pálné XI. kerületi tankerületi igazgató közölte: iskoláikban a diákok 20 százaléka kért délutáni foglalkozások alóli felmentést alsó tagozaton.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.