A legfőbb kérdés azonban mégiscsak az, hogy az idén kezdődő uniós fejlesztési ciklusban elsők között indíthatjuk-e a 3-as metró halaszthatatlanná vált rekonstrukcióját. Budapest vezetője szerint az említett százmilliárd forint a jelenleg Kőbánya-Kispest és Újpest városközpont között közlekedő metróvonal teljes megújítására elegendő. Ez tartalmazza az alagút, a sínpálya, a berendezések, a megállók rekonstrukcióját, és a szakasz meghosszabbítását Káposztásmegyerig. – Ezzel párhuzamosan kell határozni a járműbeszerzésről. A dilemma, hogy új szerelvények esetén szintén az Európai Unió lehívható forrásaiból finanszírozzuk-e a beszerzést, vagy az egykori szovjet gyártmány felújítására a kormány engedélyezi-e hitel felvételét a fővárosi önkormányzatnak. A fővárosnak minderre nincs forrása, s ezért szerepel ez kiemelt kérdésként – szögezte le a főpolgármester.
Mivel a 3-as metró járműveit orosz cég gyártotta, természetes, hogy érdeklődnek egy felújítási vagy gyártási megbízás iránt – szögezte le a lap kérdésére a főpolgármester, aki kacsának minősítette a Népszabadság „információit” arról, hogy a kormányfő Vlagyimir Putyin orosz elnökkel egy hete tárgyalt volna a volt szovjet járműpark cseréjéről. Ezzel szemben a főpolgármester a múlt csütörtökön valóban tárgyalt az ügyben Orbán Viktor miniszterelnökkel.
További részletek a Magyar Nemzet keddi számában.