Már csak kisebb fennakadások lehetnek a tesztüzem alatt

Megkezdődött a 4-es metró sötétüzemi tesztidőszakának az NKH által ellenőrzött szakasza.

MD
2014. 01. 23. 10:13
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tarlós István főpolgármester, Pesti Imre kormánymegbízott és Győri Gyula NKH-elnök az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közös közleményében azt írta, hogy a körülbelül két hónapos időszak alatt is lehetnek még kisebb fennakadások, de már semmi olyan rendellenesség nem történhet, ami az utasok biztonságát veszélyeztethetné, ugyanis csak ebben az esetben kaphat a teljes vonal használatbavételi engedélyt.

Az új metróvonal vonatvezérlő, áramellátó, biztonsági és kommunikációs rendszerét a Siemens és egyes vizsgálatok tekintetében az Alstom cég szakemberei már október óta, a megbízó pedig december eleje óta folyamatosan teszteli. Ebbe a folyamatba kapcsolódott most be az NKH az utolsó, két hónapos időszakra. Szakembereivel mostantól folyamatosan felügyeli a teszteket és értékeli a tesztek során keletkező adatokat – áll a közleményben.

Legutóbb a Fővám téri állomás kapta meg a hatóságoktól a használatbavételi engedélyt január 16-án, de Pesti Imre korábbi tájékoztatása szerint az utolsó, a Kelenföld vasútállomás megállója is megkapja az engedélyt még januárban.

 

Jelentős változásokra tett javaslatot a felszíni közösségi közlekedési járatok menetrendjében a Budapesti Közlekedési Központ a 4-es metró tavaszi átadásával kapcsolatban: egyes vonalakat összevonnának, másokat meghosszabbítanának.

A vonatvezérlő rendszer felügyelete a járműtelepen található forgalomirányító központból zajlik. Az ellenőrzött tesztek során megfelelően kell működniük egyebek mellett a biztosítóberendezéseknek, az ajtóknak, a fékeknek, a menetrendi vezérlő- és vonatfelügyeleti berendezéseknek, nem lehet rendszeres, a megengedettnél nagyobb túlfutás, az egész rendszer működésére ható kommunikációs hiba, ahogy a menetrend tarthatóságának, a járműkísérői beavatkozások és a menetkimaradások számának is a hatóság és a megbízó által közösen előírt határértékeken belül kell maradnia.

A sötétüzemi tesztek utolsó szakaszában már valamennyi biztonsági előírásnak maradéktalanul meg kell felelni, tehát az utasforgalmi próbaüzem kezdetére a vonalnak meg kell felelnie az üzembiztonság és az üzemszerű működés feltételeinek, azt követően vehetik igénybe az utasok az új metróvonalat – zárul a közlemény.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.