Már csak kisebb fennakadások lehetnek a tesztüzem alatt

Megkezdődött a 4-es metró sötétüzemi tesztidőszakának az NKH által ellenőrzött szakasza.

MD
2014. 01. 23. 10:13
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tarlós István főpolgármester, Pesti Imre kormánymegbízott és Győri Gyula NKH-elnök az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közös közleményében azt írta, hogy a körülbelül két hónapos időszak alatt is lehetnek még kisebb fennakadások, de már semmi olyan rendellenesség nem történhet, ami az utasok biztonságát veszélyeztethetné, ugyanis csak ebben az esetben kaphat a teljes vonal használatbavételi engedélyt.

Az új metróvonal vonatvezérlő, áramellátó, biztonsági és kommunikációs rendszerét a Siemens és egyes vizsgálatok tekintetében az Alstom cég szakemberei már október óta, a megbízó pedig december eleje óta folyamatosan teszteli. Ebbe a folyamatba kapcsolódott most be az NKH az utolsó, két hónapos időszakra. Szakembereivel mostantól folyamatosan felügyeli a teszteket és értékeli a tesztek során keletkező adatokat – áll a közleményben.

Legutóbb a Fővám téri állomás kapta meg a hatóságoktól a használatbavételi engedélyt január 16-án, de Pesti Imre korábbi tájékoztatása szerint az utolsó, a Kelenföld vasútállomás megállója is megkapja az engedélyt még januárban.

 

Jelentős változásokra tett javaslatot a felszíni közösségi közlekedési járatok menetrendjében a Budapesti Közlekedési Központ a 4-es metró tavaszi átadásával kapcsolatban: egyes vonalakat összevonnának, másokat meghosszabbítanának.

A vonatvezérlő rendszer felügyelete a járműtelepen található forgalomirányító központból zajlik. Az ellenőrzött tesztek során megfelelően kell működniük egyebek mellett a biztosítóberendezéseknek, az ajtóknak, a fékeknek, a menetrendi vezérlő- és vonatfelügyeleti berendezéseknek, nem lehet rendszeres, a megengedettnél nagyobb túlfutás, az egész rendszer működésére ható kommunikációs hiba, ahogy a menetrend tarthatóságának, a járműkísérői beavatkozások és a menetkimaradások számának is a hatóság és a megbízó által közösen előírt határértékeken belül kell maradnia.

A sötétüzemi tesztek utolsó szakaszában már valamennyi biztonsági előírásnak maradéktalanul meg kell felelni, tehát az utasforgalmi próbaüzem kezdetére a vonalnak meg kell felelnie az üzembiztonság és az üzemszerű működés feltételeinek, azt követően vehetik igénybe az utasok az új metróvonalat – zárul a közlemény.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.