Padlógázzal hajtott a rendőrnek a hummerös gázoló

Szakértők szerint szó sem volt műszaki hibáról, a járőrnek pedig esélye sem volt a menekülésre.

VZ
2014. 01. 21. 16:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az ügyészség a 36 esztendős férfit hivatalos személy ellen elkövetett emberölés, intézkedést végrehajtó rendőr sérelmére, felfegyverkezve, folytatólagosan elkövetett hivatalos személy elleni erőszak és közúti veszélyeztetés bűntettével vádolja.

A vádlott által következetesen balesetnek nevezett gázolásban vallomása szerint az is közrejátszott, hogy a Hummer meghibásodott, nehezen volt kormányozható.

Szőke Zoltán igazságügyi közlekedési szakértő a tárgyaláson kifejtette, a gázolás során az autó irányítható volt, a kormánymű rendellenes működése és a járőr elütése között nincs ok-okozati összefüggés, a történtek nem műszaki hiba következményei.

A szakértő számításai szerint az áldozat motorját 15 méterrel a Hummer előtt állította le.

A vádlott korábban azt állította, a vele szemben intézkedő rendőrök egyike könnygázspray-t használt, amely elvakította, és így lényegében véletlenül ütötte el az autója előtt álló járőrt. Ezzel szemben egyik orvos vagy mentős sem látott könnygáz- vagy paprikaspray használatára utaló jelet annak idején a vádlotton.

Az osztrák férfi egyébként a gázolás után negyedóráig dulakodott a rendőrökkel, mire sikerült megbilincselni.

A vádlott teljes intenzitású gyorsítás után 29-33 kilométeres óránkénti sebességgel ütötte el a járőrt.

Szőke Zoltán közölte, a több mint 3,5 tonnás tömegű járművet a 300 lóerős dízelmotor is csak padlógázzal tudta ilyen rövid távon erre a sebességre gyorsítani. Ezt bizonyítja az is, hogy a gázolásról készült videofelvételen látható sötét füstfelhőt is csak padlógáznál produkálta a vizsgálatok során a Hummer.

A gázolásról készített számítógépes modell alapján Kenéz Imrének nem volt érdemi esélye menekülni az őt elütni próbáló terepjáró elől.

A vádlott védelmét ellátó Buza János ügyvéd – mivel álláspontja szerint nem tartották be az eljárásjogi szabályokat – új közlekedési szakértő kirendelését indítványozta. Zsiga Éva igazságügyi vegyész szakértő a tárgyaláson elmondta, a gépkocsiban rögzített nyomokból nem mutatható ki gázspray hatóanyaga. A per január 28-án igazságügyi orvos- és fegyverszakértő meghallgatásával folytatódik, az ügyben legkorábban tavasszal születhet elsőfokú ítélet.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.