Reggel 5:45 és 6:01 között a Puskás Ferenc Stadion és az Örs vezér tere között egy meghibásodott Alstom-szerelvényt kellett segélyvonattal továbbítani, a metró helyett buszok közlekedtek. 8:00 környékén a teljes CBTC-rendszer (az automata vonatvezető rendszer, a szerk.) leállt nagyjából 5 percre.
A délután sem telt problémamentesen az M2-es vonalon. 15 órától közel egy órán át az Örs vezér terénél egy biztosítóberendezési hiba miatt az egyik váltón nem lehetett közlekedni, ezért újfent pótlóbuszokat kellett igénybe venni. Este 18:42-től 19:15-ig egy pályára tévedt kutya gázolása miatt volt leállás, szintén a kelet-nyugati vonal felszíni szakaszán.
A közlemény jelzi, komoly problémák adódtak a CBTC-rendszer működésében. A délutáni eseménynél az egyik vonatot a berendezés nem állította meg a Puskás Ferenc Stadion állomás kihúzóvágányán, ami miatt a motorkocsivezetőnek vészfékeznie kellett. Egy másik vonatot a berendezés a Déli pályaudvar kihúzóvágányán sem akarta megállítani. A CBTC a nap folyamán sorra keverte a valós közlekedési rendhez képest a vonatokat a végállomásokon. A korlátozott sebességek miatt a zavarok feloldása nem sikerült egész nap.
Habár, mint az egyesület is hangsúlyozza, a metró közlekedését akadályozó események természetesen mindenütt előfordulnak, véleményük szerint nem üzemszerű, hogy a biztosítóberendezés ennyi meghibásodással működjön, illetve ennyire gátolja a menetrendszerű forgalom helyreállítását, vonalszakasz leállását okozó, nagy gyakoriságú járműhibák mellett. Azt már csak halkan tehetné hozzá bármelyik utas: történt mindez egy olyan metróvonalon, melyet az elmúlt években újított fel teljesen a főváros.
Mint arról korábban portálunk is írt, az M2-es vonal átadása pontosan a kedden is jelentkező problémák miatt csúszott. A hírek szerint a 4-es vonalon ugyanezen gondok miatt nem lehetséges a március végi átadás.