Pálffy Ilona, a Nemzeti Választási Iroda (NVI) vezetője levélben hívta fel az egyéni választókerületi választási irodák (OEVI) vezetőinek figyelmét arra: az ajánlóívek igénylésekor a megfelelően kitöltött nyomtatványt bárki átadhatja az OEVI-nek, valamint az postán is beküldhető, az átadónak pedig nem kell meghatalmazással rendelkeznie.
Az elmúlt napokban több jelölőszervezet is jelezte, hogy az OEVI nem vette át tőlük az ajánlóív-igénylő nyomtatványt, formai okok miatt.
Az NVI elnöke kedden levélben tájékoztatta a választási irodák vezetőit arról, hogy az ajánlóívek kiadása során hogyan kell eljárniuk.
Ebben Pálffy Ilona arra hívta fel a figyelmet, hogy a megfelelően kitöltött nyomtatványt (pártok esetén az A1 jelűt) bárki átadhatja az OEVI-nek, és az postán is beküldhető, az átadónak nem kell meghatalmazással rendelkeznie. A nyomtatványon a párt képviselőjeként az írhat alá, aki a pártnak a választási informatikai rendszerben rögzített törvényes képviselője vagy meghatalmazottja, vagyis ebben az esetben további meghatalmazást nem kérhetnek az OEVI-k.
Az is aláírhat, aki a választási informatikai rendszerben szereplőtől származó írásbeli meghatalmazással rendelkezik, azaz a meghatalmazás továbbadható.
A nyomtatványt azonban a jelöltnek saját kezűleg kell aláírnia, a jelölt helyett meghatalmazott ezt nem teheti meg.
Az ajánlóívek igényléséről szóló nyomtatványokat péntektől rögzíteni kell a választási informatikai rendszerben. A péntekig benyújtott igények alapján kiadandó ajánlóíveket az OEVI február 17-én, hétfőn 8 óráig kinyomtatja és lebélyegzi. A kinyomtatott ajánlóíveket legkorábban hétfőn munkakezdéskor lehet átadni a pártok, jelöltek számára. Az OEVI vezetője a felelős azért, hogy hétfőig az ajánlóívek semmilyen körülmények között ne kerülhessenek ki.
Február 17-én és utána a választási irodában megjelenő igénylők részére érkezési sorrendben kell kiadni az általuk igényelt íveket.