Elindulhat az évtized legnagyobb budapesti villamosjármű-fejlesztése, ugyanis szerdán aláírták a városházán a spanyol gyártóval, a CAF-fal az új villamosok gyártásáról szóló szerződést. A 27 milliárd forintos beruházás eredményeként a 37 új villamos közül az első járművek 2015 őszén érkezhetnek Budapestre – olvasható a Főpolgármesteri Hivatal Kommunikációs Igazgatósága által kiadott közleményben.
Mint írták, a megállapodás értelmében ismét új, alacsonypadlós, az elejétől a végéig átjárható, nyáron légkondicionált, télen fűtött utasterű, modern villamosok érkezhetnek a fővárosba, és ezzel párhuzamosan elkezdődhet a legöregebb, 40-45 éves, elavult, kényelmetlen villamosok selejtezése.
A közlemény szerint Szeneczey Balázs városfejlesztési főpolgármester-helyettes az aláírást követően arról beszélt, hogy a ciklus egyik legfontosabb eredménye a villamosbeszerzés. Emlékeztetett arra, hogy Tarlós István főpolgármester programjának kiemelt célja a fővárosi közösségi közlekedési járműpark fejlesztése.
Szeneczey Balázs kitért arra is, hogy a rövidebb, 34 méteres szerelvények 2015 őszén, a hosszabb, 56 méteresek pedig 2016 tavaszán érkezhetnek Budapestre. A tájékoztatás alapján a szerződés lehetőséget biztosít további 87 villamos szállítására is: újabb forrás rendelkezésre állása esetén összesen akár 124 új villamos állhat forgalomba 2020-ig Budapesten.
A további 87 darab jármű igény szerint rövid és hosszú kialakítású is lehet, valamint ezen belül lehetséges 20 olyan jármű vásárlása, amely felsővezeték nélküli üzemre is alkalmas. A szerződés értéke ezzel együtt összesen mintegy 75 milliárd forint – olvasható a közleményben, amely szerint az opcionálisan lehívható további darabszám lehetővé teszi az elöregedett budapesti villamosállomány nagyarányú megfiatalítását azonos típusú, modern alacsonypadlós járművekkel.
Közölték, a rövidebb, 34 méteres villamosok a jelenleg – döntően európai uniós forrásból – megújuló 3-as vonalra, valamint a 2014 tavaszától kiépülő budai fonódó villamoshálózatra, azaz az Óbuda és Újbuda között 2015-től közlekedő 19-es és 61-es vonalra kerülnek majd. A nagyobb, a mai Combino villamosoknál is valamivel hosszabb, 56 méteres szerelvények az 1-es villamos vonalán járnak majd.