„Ne engedjük, hogy Magyarországon teret nyerjenek azok a gondolatok, amelyek mindenfajta megkülönböztetés nélkül a külföldiek és a külföldi beruházók ellen emelik fel a szavukat. Aki ezt teszi, az árt a hazájának, árt a városának” – mondta a kormányfő kedden Gyöngyösön, a Procter & Gamble (P&G) új pelenkagyárának ünnepélyes megnyitóján. Kiemelte, hogy világos különbséget kell tenni a kívánatos és a nem kívánatos – a magyar piacot csak letarolni, az üzleti lehetőségeket elvenni akaró – külföldi cégek között.
A P&G-hez hasonló nagy nemzetközi cégeket a jövőben is támogatni kell – hangsúlyozta Orbán, emlékeztetve, hogy a cég 1991 óta van jelen Magyarországon, s ma már 1000 embernek ad munkát, 400 beszállítóval áll kapcsolatban, és jelentős jótékonysági szerepet is vállal. Elmondta, a P&G vezetőivel folytatott megbeszélésen az üzletemberek a közép-európai régióban betöltött központi elhelyezkedéssel, a rugalmas munkaerő-piaci szabályozással és a jól képzett munkaerővel indokolták, hogy Magyarországot választották beruházásuk helyszínéül.
A miniszterelnök az új gyárban arról is beszélt, hogy hazánk a rendelkezésére álló fejlesztési források 60 százalékát a jövőben közvetlenül gazdaságfejlesztésre fordítja majd. „Ha ezt megtesszük, a magyar gazdaság szilárdan áll majd a lábán” – jelentette ki.
Orbán végül arra kérte a választópolgárokat, hogy amikor április 6-án elmennek szavazni, adják meg a kellő súlyt a munkahelyteremtés kérdésének, ne kerüljön ismét abba a helyzetbe az ország, amikor munka helyett segélyből akartak és tudtak megélni százezrek. „Ha a munkaalapú gazdaság mellett döntünk közösen, akkor Magyarország szép jövő előtt áll” – zárta szavait.
Az ünnepségen bemutatott kisfilmben elhangzott, hogy a mintegy húszmilliárd forintos, 150 új munkahelyet teremtő, zöldmezős beruházással 240 ezer négyzetméteres, csúcstechnológiás gyártósorokkal felszerelt üzemet hoztak létre a hevesi város ipari parkjában. A Gyöngyösön gyártott pelenkákat több országba szállítják majd.
Marek Kapuscinski, az amerikai központú – a pelenkák mellett például szépségápolási, mosó- és tisztítószereket gyártó – Procter & Gamble közép-európai vezérigazgatója arról beszélt, céljuk, hogy kiváló minőséget és értéket nyújtsanak a fogyasztóknak. Közölte, hogy a magyar háztartások több mint 80 százalékában jelen vannak a márkáik, és havonta a magyar tévénézők több mint 90 százaléka látja hirdetéseiket. A vezérigazgató hangsúlyozta azt is: Magyarország fontos szerepet játszik a vállalat globális életében.
Horváth László Heves megyei kormánymegbízott a rendezvényen azt mondta, a P&G termékei világszerte megkönnyítik az édesanyák, a kisgyermekek mindennapjait. Az édesanyák megérdemlik a támogatást, a családok a biztonságot, Gyöngyös pedig az új munkahelyeket – hangsúlyozta, úgy fogalmazva, hogy itt az új munkahely aranyat ér.
Az eseményen részt vett mások mellett Lázár János Miniszterelnökséget vezető államtitkár és Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára is.