A Pest Megyei Ügyészség ismertette: a Pestvidéki Nyomozó Ügyészség 2012 decemberében nyújtott be vádiratot a Pesti Központi Kerületi Bírósághoz. A vádirati tényállás lényege szerint a motoros rendőrjárőr 2009. augusztus 8-án Parádsasvár felől Mátraháza irányába tartott a 24-es úton, amikor egy balra ívelő kanyarban elveszítette uralmát a szolgálati jármű felett. A szalagkorlátnak csapódott, és olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy a helyszínen életét veszítette.
Az ügyészség álláspontja szerint a sértett nem szegett meg közlekedési szabályt, a baleset oka a motorkerékpárra utólag felszerelt, nem engedélyezett úgynevezett bukócső volt. A vádirat alapján a vádlottak a motorkerékpár beszerzésével, a nem engedélyezett alkatrész felszerelésével a jármű forgalomba helyezésével, karbantartásával összefüggő szabályok megszegésével követték el a bűncselekményt.
A Fővárosi Törvényszék közleménye szerint a per júniusban szakértők meghallgatásával folytatódik. A vádemelésről és a per megkezdődéséről a Heol.hu számolt be szerdán. A portál szerint az ügyészség megvádolta H. Györgyöt, annak a cégnek az ügyvezetőjét, amely beszerezte a nyolc Suzuki Banditot, valamint D. György motorszerviz-vezetőt, H. Pál üzemvezetőt, H. Sándor alkatrészbeszerzőt, M. Zsolt szerelőt és L. Frigyes vizsgabiztost is.
A BRFK volt gazdasági osztályvezetője, M. Péter pedig azért került a vádlottak padjára, mert a beszerzőbizottság vezetőjeként ő vette át a motorokat, és nem győződött meg az állapotukról.