3-as metró: a kormány vállalja a garanciát a felújítására

Lázár János közlése szerint a kormány garanciát vállalt a 3-as metró felújítására, Tarlós István azt ígérte, lesz rá forrás.

KG
2014. 06. 14. 6:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Szegeden szerkesztett hírportál tudósítása szerint Lázár János kifejtette, sajnos, az ehhez szükséges anyagokat a főváros a mai napig nem tudta elkészíteni. A Miniszterelnökség vezetője úgy fogalmazott, Tarlós Istvánnak is lobbiznia kellene Brüsszelben, mint ahogy azt elődje, Demszky Gábor tette. Lázár János leszögezte: a Miniszterelnökség nem akar beszállni az önkormányzati választások kampányába, csatározásába.

Azzal kapcsolatban, hogy a Szeged és Hódmezővásárhely közötti integrált nagyvasúti rendszer, a tram-train az országos sajtóban is téma lett, a politikus elmondta, az EU nemcsak azt határozza meg mennyit költhetünk, azt is, hogy hol. Nem lehet dél-alföldi fejlesztés forrásait Budapesten elkölteni.

Budapesten a közlekedési infrastruktúra elérte az európai átlagot, további fejlesztését az EU nem támogatja. Az elővárosi vasutakat viszont igen. A főváros esetében is, valamint három megyei jogú város, Szombathely, Miskolc és Szeged környezetében. Ezekre 300 milliárd forintot költhetünk, az egész közlekedési infrastruktúrára 1000 milliárdot – tudatta a miniszter.

A Magyar Nemzet szombati számában azt írta: összesen csaknem félezermilliárd forintnyi EU-forrástól, tucatnyi közlekedési fejlesztéstől esne el a főváros 2022-ig a Miniszterelnökséget vezető miniszter javaslata alapján. A főpolgármester mindenkit megnyugtatott: a jelenleg is gőzerővel zajló közlekedési beruházásokat senki sem állította le, és egy rossz értelmezés miatt a 3-as metró felújításának sem lesz akadálya.

A főpolgármester szombati közleményében is hangsúlyozta, „bizonyos vagyok benne, hogy a kormány a városvezetéssel együttműködve ez évben megtalálja és együtt biztosítja a forrást a 3-as metró felújításának kivitelezésére”. Mint írta, a 3-as metró felújításának tervezésére a főváros konkrétan 635 millió forint uniós támogatásban részesült. A szerelvények becsült költsége 60-90 milliárd, az infrastruktúra felújítása további mintegy 100 milliárd forint.

Nem született olyan döntés, hogy elvennének minden fejlesztési forrást a fővárostól – közölte pénteken Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség helyettes államtitkára a Duna TV-ben. Hozzátette: csak szeptemberre készül el a Brüsszelnek benyújtandó terv, ugyanakkor tény, hogy jóval kevesebb uniós forrás áll rendelkezésre, mint amennyit a budapesti közlekedési fejlesztések igényelnének.

A Magyar Nemzet Európai Unió fejlesztéseit jól ismerő belső városházi forrásai szerint a jelenleg Integrált közlekedésfejlesztési operatív programnak nevezett fejlesztések esetében még az Európai Bizottság sem hozott Budapestre nézve kedvezőtlen döntést. Ugyanis ez az uniós pályázati forma nem tartozik a vidék felzárkóztatását, az elmaradott térségeket segítő korábbi brüsszeli döntés hatálya alá. A Miniszterelnökség álláspontja szerint ugyanakkor a brüsszeli szabályok nem teszik lehetővé több fejlesztési forrás felhasználását a fővárosban, ahogy más országokban sem. A lap forrásai mégis állítják: rosszul számolhatott Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter, amikor „lehúzta” a listáról a budapesti fejlesztéseket.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.