3-as metró: a kormány vállalja a garanciát a felújítására

Lázár János közlése szerint a kormány garanciát vállalt a 3-as metró felújítására, Tarlós István azt ígérte, lesz rá forrás.

KG
2014. 06. 14. 6:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Szegeden szerkesztett hírportál tudósítása szerint Lázár János kifejtette, sajnos, az ehhez szükséges anyagokat a főváros a mai napig nem tudta elkészíteni. A Miniszterelnökség vezetője úgy fogalmazott, Tarlós Istvánnak is lobbiznia kellene Brüsszelben, mint ahogy azt elődje, Demszky Gábor tette. Lázár János leszögezte: a Miniszterelnökség nem akar beszállni az önkormányzati választások kampányába, csatározásába.

Azzal kapcsolatban, hogy a Szeged és Hódmezővásárhely közötti integrált nagyvasúti rendszer, a tram-train az országos sajtóban is téma lett, a politikus elmondta, az EU nemcsak azt határozza meg mennyit költhetünk, azt is, hogy hol. Nem lehet dél-alföldi fejlesztés forrásait Budapesten elkölteni.

Budapesten a közlekedési infrastruktúra elérte az európai átlagot, további fejlesztését az EU nem támogatja. Az elővárosi vasutakat viszont igen. A főváros esetében is, valamint három megyei jogú város, Szombathely, Miskolc és Szeged környezetében. Ezekre 300 milliárd forintot költhetünk, az egész közlekedési infrastruktúrára 1000 milliárdot – tudatta a miniszter.

A Magyar Nemzet szombati számában azt írta: összesen csaknem félezermilliárd forintnyi EU-forrástól, tucatnyi közlekedési fejlesztéstől esne el a főváros 2022-ig a Miniszterelnökséget vezető miniszter javaslata alapján. A főpolgármester mindenkit megnyugtatott: a jelenleg is gőzerővel zajló közlekedési beruházásokat senki sem állította le, és egy rossz értelmezés miatt a 3-as metró felújításának sem lesz akadálya.

A főpolgármester szombati közleményében is hangsúlyozta, „bizonyos vagyok benne, hogy a kormány a városvezetéssel együttműködve ez évben megtalálja és együtt biztosítja a forrást a 3-as metró felújításának kivitelezésére”. Mint írta, a 3-as metró felújításának tervezésére a főváros konkrétan 635 millió forint uniós támogatásban részesült. A szerelvények becsült költsége 60-90 milliárd, az infrastruktúra felújítása további mintegy 100 milliárd forint.

Nem született olyan döntés, hogy elvennének minden fejlesztési forrást a fővárostól – közölte pénteken Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség helyettes államtitkára a Duna TV-ben. Hozzátette: csak szeptemberre készül el a Brüsszelnek benyújtandó terv, ugyanakkor tény, hogy jóval kevesebb uniós forrás áll rendelkezésre, mint amennyit a budapesti közlekedési fejlesztések igényelnének.

A Magyar Nemzet Európai Unió fejlesztéseit jól ismerő belső városházi forrásai szerint a jelenleg Integrált közlekedésfejlesztési operatív programnak nevezett fejlesztések esetében még az Európai Bizottság sem hozott Budapestre nézve kedvezőtlen döntést. Ugyanis ez az uniós pályázati forma nem tartozik a vidék felzárkóztatását, az elmaradott térségeket segítő korábbi brüsszeli döntés hatálya alá. A Miniszterelnökség álláspontja szerint ugyanakkor a brüsszeli szabályok nem teszik lehetővé több fejlesztési forrás felhasználását a fővárosban, ahogy más országokban sem. A lap forrásai mégis állítják: rosszul számolhatott Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter, amikor „lehúzta” a listáról a budapesti fejlesztéseket.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.