Hivatali vesztegetés bűntette a legfőbb gyanú azoknál a 4-es metrós tanácsadói szerződéseknél, illetve a metrókocsik beszerzésénél, amelyek ügyében most további öt hónappal hosszabbították meg a nyomozást – tudtuk meg Bagoly Bettinától. A Fővárosi Főügyészség szóvivője hozzátette, a 2014. november 3-ig tartó eljárásban gyanúsítotti kihallgatás még nem történt.
A korábban több szálon futó nyomozásokat néhány éve egyesítették: míg a megbízásoknál az Állami Számvevőszék, az Alstom-szerelvények beszerzésével kapcsolatban pedig a Fidesz tett csaknem négy évvel ezelőtt feljelentést. A 2010 előtti MSZP–SZDSZ-es városvezetés idején folyamatosan késő, az eredetei költségekhez képest háromszorosára drágított beruházást a jelenlegi kormánypárti többség végül idén márciusra fejezte be. A Demszky Gábor volt szabad demokrata főpolgármester által évtizedekig csak ígért 4-es metrót 452 milliárd forintos végösszeggel adták át. Pedig – mint azt lapunk korábban megírta – több mint félezermilliárdot is meghaladó lehetett volna a végszámla, ha a jelenlegi kormánypárti városvezetés nem tárgyalja újra a rossz szerződéseket. A városházán még májusban bemutatták a bizonyítékokat arról, hogy a Demszky-korszakban szórták a közpénzeket. A korábbi tizenhét szerződésből csak a legfontosabb három egyezség alapján közel 30 milliárdot nyertek vissza Budapestnek.
Ezzel szemben a volt balliberális főpolgármester csütörtök este az ATV Egyenes beszéd című műsorában saját korábbi „teljesítményét” dicsérte. – Megépítettük nyolcvan százalékban a 4-es metrót, itt hagytunk utódomnak 25 beruházást – mondta Demszky Gábor, aki „büszke élete legfontosabb ügyére”.
– Négy év után hazajön, és nettó valótlanságokat állítva megpróbál beavatkozni az idei kampányba – nemhogy nem elegáns, egyenesen ízléstelen – reagált elődje szavaira lapunknak Tarlós István (Fidesz– KDNP) főpolgármester.