„A szélsőséges kritikai számonkérések nehezen érthetőek ellenzéki politikusok részéről” – olvasható a főváros közleményében, amelyben rámutattak: a 3-as metró felújításáról a Fővárosi Közgyűlés 2010 októbere előtt semmilyen elvi vagy gyakorlati, forrásbiztosítással járó döntést nem hozott, a felújításra vagy annak előkészítésére sem a Fővárosi Önkormányzat, sem a BKV nem nyújtott be pályázatot, a vonal felújítása kapcsán semmilyen tervezési, engedélyezési munka nem indult meg 2010 októbere előtt.
A szerelvények rekonstrukciójáról vagy cseréjéről nem voltak érdemi vizsgálatok, döntések, nem készítették elő a szükséges tendereket. 2010 októbere előtt a 3-as metró rossz állapotú síneinek gyors cseréjéről sem intézkedtek – tették hozzá.
Közölték: a 3-as metró felújításáról szóló pályázatot 2011-ben a Fővárosi Önkormányzat megbízásából a Budapesti Közlekedési Központ nyújtotta be. A sínek ügyében a BKV 2011-ben kezdte meg a munka előkészítését. A síneket 2013 óta folyamatosan cseréli a főváros, ezen munkálatok felgyorsításáról éppen csütörtökön döntött a BKV igazgatósága.
A főváros kiemelte továbbá: a szerelvények felújításának kivitelezési tenderét saját hitelfelvétel segítségével, kormányzati engedély birtokában bármelyik nap el tudják indítani. Gondos műszaki és pénzügyi szakértői anyagok alapján a napokban az infrastruktúra tervezési tendere is lezárható – tették hozzá.
A Népszabadság csütörtöki számában jelent meg, hogy Tarlós István főpolgármester kormánygaranciát vár a 3-as metró felújítására, ez számára semmiképp sem politikai, hanem műszaki kérdés, amit meg akar oldani.