Az ellenzéki párt úgy próbál tenni, mintha két évtizeden át ütemterv szerinti, szakszerű munka folyt volna, de ez nem több kétségbeesett kampánykísérletnél. „A valóság az, hogy még amibe belefogtak, abból se fejeztek be soha semmit” – olvasható a dokumentumban.
Mint sorolták, az 1-es „kisföldalattinál hozzá se nyúltak a szerelvényekhez”, amelyek ma 41 évesek, az 2-es metrót mintegy 8 évig készítgették elő, majd 4 évet dolgoztak rajta, de az új szerelvényeket 2010 után kellett a jelenlegi városvezetésnek beszereznie. A biztonsági berendezések cseréjét szintén a jelenlegi városvezetés végezte el 2013-ban.
A 4-es metró építésébe ugyan „felelőtlenül” belefogtak, sok rossz szerződéssel visszafordíthatatlanná tették, 2002 és 2010 között is képtelenek voltak megépíteni. „Itt hagyták műszakilag félkészen, veszteséggel fenyegető szerződésekkel, jogi rendezetlenséggel, súlyos külföldi követelésekkel terhelten. A jelenlegi városvezetés és Fidesz többségű önkormányzat fejezte be 2014 márciusában, a kormány támogatásával” – fogalmaztak a közleményben.
Mint írták, az első szakaszában 1976-ban beüzemelt 3-as metró már 2010-ben 34 éves volt. Káposztásmegyerig történő meghosszabbítását 1994-től állandóan ígérgette és kampányolt vele az MSZP-SZDSZ-es városvezetés, de soha nem történt semmi. A vonalhosszabbítás tanulmánytervére nemrég a jelenlegi városvezetés szerzett uniós támogatást a kormány segítségével – jegyezték meg.
A meglévő vonalszakasz felújításáról 2010-ig – azaz húsz éven keresztül – „az MSZP és az SZDSZ soha semmiféle döntést, tervezési, engedélyezési, kivitelezési előkészületet nem hozott, illetve nem tett”. A korábbi városvezetés közgyűlései érdemben még csak nem is foglalkoztak a problémával – írták.
A közlemény szerint a jelenlegi városvezetés 2014-re részletesen elemezte és előkészítette a felújítást. A síncserék egyébként jelenleg is zajlanak már.
„Tekintetbe véve az előzményeket, semmi garancia nincs arra, és semmi valószínűsége sincs, hogy egy baloldali pártok által támogatott városvezetés eredményesebben, hatékonyabban működhetne együtt a jelenlegi kormánnyal a szükséges források megteremtése érdekében” – zárta közleményét Tarlós István és Wintermantel Zsolt.
Kunhalmi Ágnes, az MSZP budapesti elnöke pénteki budapesti sajtótájékoztatóján azt mondta, hogy a 3-as metró „végstádiumba került”, felújítása nem tűr halasztást. Közölte, addig folytatják az azonnali metrófelújítás érdekében indított aláírásgyűjtésüket, amíg el nem kezdi Lázár János és a Fidesz felújítani a metróvonalat.
Arra a kérdésre, hogy 2010 előtt, az MSZP kormányzása idején miért nem kezdték meg a felújítást, Kunhalmi Ágnes azt mondta, amíg a 4-es metró nem készült el és a 2-es metró felújítása folyt, nem lehetett elkezdeni a forgalmas 3-as metró felújítását. Tarlós István főpolgármester úgy vette át Budapestet, hogy megfelelő fejlesztési tervet hagytak az asztalán a metróvonal felújítására – hangsúlyozta.