A Combinót is lepipálják majd az új villamosok

A megújuló 3-as, a budai fonódó és az 1-es vonalán futnak majd a CAF 34 és 56 méteres szerelvényei.

NT
2014. 08. 13. 15:05
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A BKK szerdai, az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a prototípus járművek gyártását szeptemberben kezdik meg, az első szerelvény jövőre áll forgalomba, az összes 2016 első feléig érkezik meg a fővárosba.

A rövidebb, 34 méteres villamosok a megújuló 3-as vonalra, valamint a várhatóan 2015 végére kiépülő budai fonódó villamoshálózatra kerülnek. A Combino villamosoknál is valamivel hosszabb, 56 méteres szerelvények az 1-es villamos vonalán járnak majd. A rövid változat egyszerre 200 utast szállíthat 46 ülőhellyel, a hosszú típus 345 utas szállítására alkalmas 81 ülőhellyel.

Egyébként a 2006 óta Budapesten közlekedő Siemens Combino villamosokat most újítják majd fel.

Az új villamosok alacsonypadlósak, tehát segíti az utasok közlekedését, és kényelmesebbé teszi a járművek használatát. További előnyös műszaki megoldás, hogy az utastérben nincsenek „lábtartó dobogón” elhelyezett ülések. (BKK Facebook)

A BKK emlékeztetett: az eredeti szállítási szerződést februárban kötötték 37 villamosra 27 milliárd forint értékben, a szerződés módosításának értelmében tízzel több villamost szállít a CAF, amelyek részben Dunakeszin készülnek. Emellett a CAF vállalta, hogy felgyorsítja a gyártást, hogy a jogorvoslati eljárás miatt elhúzódó tendert időben le tudják zárni.

Jelezték továbbá: a szerződés lehetőséget biztosít további 87 villamos szállítására is újabb forrás rendelkezésre állása esetén. Ezek rövid és hosszú kialakításúak is lehetnek, és a BKK szerint elképzelhető húsz olyan jármű vásárlása, amelyek alkalmasak a felsővezeték nélküli üzemre is.

Budapest előtt Debrecen már élesben tesztelheti, hogy milyen az utazás ezeket az eszközökön, hiszen már elkészült a mintegy 20 milliárd forintos villamosberuházás, így elindult az új 2-es villamos. A beruházás keretében 18 spanyol járművet vásárolt a DKV Debreceni Közlekedési Zrt., és 8 kilométernyi, felerészben füves pályát építettek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.