A BKK szerdai, az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a prototípus járművek gyártását szeptemberben kezdik meg, az első szerelvény jövőre áll forgalomba, az összes 2016 első feléig érkezik meg a fővárosba.
A rövidebb, 34 méteres villamosok a megújuló 3-as vonalra, valamint a várhatóan 2015 végére kiépülő budai fonódó villamoshálózatra kerülnek. A Combino villamosoknál is valamivel hosszabb, 56 méteres szerelvények az 1-es villamos vonalán járnak majd. A rövid változat egyszerre 200 utast szállíthat 46 ülőhellyel, a hosszú típus 345 utas szállítására alkalmas 81 ülőhellyel.
Egyébként a 2006 óta Budapesten közlekedő Siemens Combino villamosokat most újítják majd fel.
Az új villamosok alacsonypadlósak, tehát segíti az utasok közlekedését, és kényelmesebbé teszi a járművek használatát. További előnyös műszaki megoldás, hogy az utastérben nincsenek „lábtartó dobogón” elhelyezett ülések. (BKK Facebook)
A BKK emlékeztetett: az eredeti szállítási szerződést februárban kötötték 37 villamosra 27 milliárd forint értékben, a szerződés módosításának értelmében tízzel több villamost szállít a CAF, amelyek részben Dunakeszin készülnek. Emellett a CAF vállalta, hogy felgyorsítja a gyártást, hogy a jogorvoslati eljárás miatt elhúzódó tendert időben le tudják zárni.
Jelezték továbbá: a szerződés lehetőséget biztosít további 87 villamos szállítására is újabb forrás rendelkezésre állása esetén. Ezek rövid és hosszú kialakításúak is lehetnek, és a BKK szerint elképzelhető húsz olyan jármű vásárlása, amelyek alkalmasak a felsővezeték nélküli üzemre is.
Budapest előtt Debrecen már élesben tesztelheti, hogy milyen az utazás ezeket az eszközökön, hiszen már elkészült a mintegy 20 milliárd forintos villamosberuházás, így elindult az új 2-es villamos. A beruházás keretében 18 spanyol járművet vásárolt a DKV Debreceni Közlekedési Zrt., és 8 kilométernyi, felerészben füves pályát építettek.