A miniszter és a főpolgármester egyetértett abban, hogy a naponta több mint félmillió utast szállító vonal rekonstrukciója a tartósan biztonságos működéshez elengedhetetlenül szükséges – írja az NFM közleménye, hozzátéve: a helyreállítás mielőbbi megindítása érdekében áttekintették az infrastruktúra és a járművek javítására, cseréjére vonatkozó lehetséges általános javaslatokat.
A kormány július 30-i ülésén döntött arról, hogy a metróvonal indokolt felújításához engedélyezi a hitelfelvételt a főváros számára, amelyet kész állami garanciával segíteni – emlékeztetett az NFM. Szűcs Somlyó Mária, a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója az MTI megkeresésére azt közölte, hogy információik szerint a kormány az augusztus 13-i ülésén foglalkozik a 3-as metró felújításával. A főváros ezt követően tud nyilatkozni az ügyben.
Ismert, a főváros már korábban, július végén közölte, hogy a szerelvények felújításának kivitelezési tenderét saját hitelfelvétel segítségével, kormányzati engedély birtokában bármelyik nap el tudják indítani. Gondos műszaki és pénzügyi szakértői anyagok alapján a napokban az infrastruktúra tervezési tendere is lezárható – tették hozzá.
A régi szerelvényekkel egyébként is sok a gond: legutóbb július közepén füstölt a vonalon a metróalagút, mivel a régi szerelvények rendületlenül szórják az olajat a sínek között található programszőnyegre, itt pedig elég egyetlen kipattanó szikra, ami begyújtja a foltot. A kisebb leállások is egyre gyakoribbak, a fenti eset előtt alig két héttel szintén füstölés miatt volt leállás.
A berendezések egy része egyébként megegyezik a moszkvai metróéval – azéval, amelyikben a tragikus, 22 emberéletet követelő moszkvai metróbaleset történt.
Tarlós István maga azt nyilatkozta: a 3-as metró felújítására, ez számára semmiképp sem politikai, hanem műszaki kérdés, amit meg akar oldani, csak a hitellel kapcsolatos kormánygaranciára vár.
A 3-as metró felújításáról szóló pályázatot egyébként még 2011-ben a Fővárosi Önkormányzat megbízásából a Budapesti Közlekedési Központ nyújtotta be. A sínek ügyében a BKV 2011-ben kezdte meg a munka előkészítését. A síneket 2013 óta folyamatosan cseréli a főváros, ezen munkálatok felgyorsításáról szintén július végén döntött a BKV igazgatósága.