Amint lehet, elkezdenék a metró felújítását

Megkezdte az M3-as metró felújításáról szóló egyeztetéseket a fejlesztési miniszter és a főpolgármester.

VZ
2014. 08. 06. 15:11
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A miniszter és a főpolgármester egyetértett abban, hogy a naponta több mint félmillió utast szállító vonal rekonstrukciója a tartósan biztonságos működéshez elengedhetetlenül szükséges – írja az NFM közleménye, hozzátéve: a helyreállítás mielőbbi megindítása érdekében áttekintették az infrastruktúra és a járművek javítására, cseréjére vonatkozó lehetséges általános javaslatokat.

A kormány július 30-i ülésén döntött arról, hogy a metróvonal indokolt felújításához engedélyezi a hitelfelvételt a főváros számára, amelyet kész állami garanciával segíteni – emlékeztetett az NFM. Szűcs Somlyó Mária, a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója az MTI megkeresésére azt közölte, hogy információik szerint a kormány az augusztus 13-i ülésén foglalkozik a 3-as metró felújításával. A főváros ezt követően tud nyilatkozni az ügyben.

Ismert, a főváros már korábban, július végén közölte, hogy a szerelvények felújításának kivitelezési tenderét saját hitelfelvétel segítségével, kormányzati engedély birtokában bármelyik nap el tudják indítani. Gondos műszaki és pénzügyi szakértői anyagok alapján a napokban az infrastruktúra tervezési tendere is lezárható – tették hozzá.

A régi szerelvényekkel egyébként is sok a gond: legutóbb július közepén füstölt a vonalon a metróalagút, mivel a régi szerelvények rendületlenül szórják az olajat a sínek között található programszőnyegre, itt pedig elég egyetlen kipattanó szikra, ami begyújtja a foltot. A kisebb leállások is egyre gyakoribbak, a fenti eset előtt alig két héttel szintén füstölés miatt volt leállás.

A berendezések egy része egyébként megegyezik a moszkvai metróéval – azéval, amelyikben a tragikus, 22 emberéletet követelő moszkvai metróbaleset történt.

Tarlós István maga azt nyilatkozta: a 3-as metró felújítására, ez számára semmiképp sem politikai, hanem műszaki kérdés, amit meg akar oldani, csak a hitellel kapcsolatos kormánygaranciára vár.

A 3-as metró felújításáról szóló pályázatot egyébként még 2011-ben a Fővárosi Önkormányzat megbízásából a Budapesti Közlekedési Központ nyújtotta be. A sínek ügyében a BKV 2011-ben kezdte meg a munka előkészítését. A síneket 2013 óta folyamatosan cseréli a főváros, ezen munkálatok felgyorsításáról szintén július végén döntött a BKV igazgatósága.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.