A Népszabadság csütörtöki számában írt arról, hogy lefújták az M0-s régi pályájának felújítását az M6-os autópálya és az 51-es főút között, mivel elfogyott a pénz a 2007–13-as időszak Közlekedési operatív programjában erre a célra. A lap szerint a 30-35 milliárd forintos beruházásról azonban a döntéshozók nem mondtak le, a 2014–20-as időszakban várható a szakasz felújítása.
A fejlesztési minisztérium tájékoztatása szerint az M0-s körgyűrű rekonstrukciója kivitelezési közbeszerzésének megindításához szükséges feltételek idén nyáron megteremtődtek, a 2007–13-as Közlekedés operatív program (Közop) gyorsforgalmi utak fejlesztését fedező prioritás támogatási kerete azonban kimerülni látszik.
A szaktárca közölte: az M0-projekt szakaszolása – azaz finanszírozás megosztása a Közop és a és az Ikop között – rendkívül kockázatos lett volna, így a felújítás költségeit célszerű tisztán az Ikop forrásaiból fedezni, a közbeszerzést a lehető legkorábban újraindítani.
Az Ikop brüsszeli jóváhagyásra vár, de mivel a teljes M0-s körgyűrű a transzeurópai közlekedési hálózat (TEN-T) része, a kapcsolódó közúti korszerűsítési projekt akadálytalan támogatása valószínűsíthető – írta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.