2014–2020-as ciklus: megújul az M0-s

A 2014–20-as Integrált közlekedésfejlesztési operatív programban finanszíroznák az M0-s régi pályájának felújítását.

BuL
2014. 09. 04. 16:43
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Népszabadság csütörtöki számában írt arról, hogy lefújták az M0-s régi pályájának felújítását az M6-os autópálya és az 51-es főút között, mivel elfogyott a pénz a 2007–13-as időszak Közlekedési operatív programjában erre a célra. A lap szerint a 30-35 milliárd forintos beruházásról azonban a döntéshozók nem mondtak le, a 2014–20-as időszakban várható a szakasz felújítása.

A fejlesztési minisztérium tájékoztatása szerint az M0-s körgyűrű rekonstrukciója kivitelezési közbeszerzésének megindításához szükséges feltételek idén nyáron megteremtődtek, a 2007–13-as Közlekedés operatív program (Közop) gyorsforgalmi utak fejlesztését fedező prioritás támogatási kerete azonban kimerülni látszik.

A szaktárca közölte: az M0-projekt szakaszolása – azaz finanszírozás megosztása a Közop és a és az Ikop között – rendkívül kockázatos lett volna, így a felújítás költségeit célszerű tisztán az Ikop forrásaiból fedezni, a közbeszerzést a lehető legkorábban újraindítani.

Az Ikop brüsszeli jóváhagyásra vár, de mivel a teljes M0-s körgyűrű a transzeurópai közlekedési hálózat (TEN-T) része, a kapcsolódó közúti korszerűsítési projekt akadálytalan támogatása valószínűsíthető – írta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.