Közleményük szerint hetekig több mint kétezer ember tesztelte a rendszert Budapest utcáin. A nyilvános próbaüzemben a csúcs napi 3200 használat volt. Az észrevételek alapján a próbaüzem alatt észlelt hibák többségét már menet közben javította a Közbringa Kft. A hibák átlagos napi aránya kezdetben 1-2 százalék körül mozgott, de később jelentősen csökkent a folyamatosan végzett javításoknak és ellenőrzéseknek köszönhetően – írta a BKK.
A többség kényelmesnek találta a kerékpárokat és úgy ítélte meg, hogy Mol Bubi-kártyával is könnyű használni a rendszert. A visszajelzések alapján a BKK számos kisebb fejlesztést végez a kerékpárokon a következő hetekben, ezek azonban nem akadályozzák a rendszer indítását, mivel kényelmi szintet javító változtatások.
A 76 gyűjtőállomásból, 1100 almazöld, egységes kinézetű, strapabíró kerékpárból álló rendszert – amely a Fővárosi Önkormányzat megbízásából, a BKK beruházásában valósult meg – hétfő reggel adják át a budapestieknek. Az egymástól 300-500 méterre elhelyezett gyűjtőállomások a pesti oldalon a Nagykörúton és a Városligeten belül, Budán pedig a Vízivárosban, valamint a dél-budai egyetemi negyedben és a Margitszigeten találhatók.
A BKK tájékoztatása szerint hétfőtől lehet jegyet venni a főbb gyűjtőállomások érintőképernyős felületein és a Mol Bubi weboldalán, míg bérletet a BKK ügyfélközpontjaiban. A várakozás elkerülése érdekében a BKK azt javasolja, hogy bérlet váltásához regisztráljanak a Molbubi.bkk.hu webcímen, erre már lehetőség van.
Hangsúlyozták, hogy számos kedvezmény vehető igénybe az első naptól. Így például 3000 forintért lehet az év végéig használható Mol Bubi Start-bérletet váltani. Indulási kedvezményként (visszavonásig) az éves bérletet 18 900 forint helyett 12 ezer forintért, a féléves bérletet pedig 12 500 forint helyett 8000 forintért lehet megvásárolni.
Állandó kedvezményként az éves közösségi közlekedési BKK-bérlettel rendelkezőknek 50 százalékos kedvezményt adnak az éves Mol Bubi-bérlet árából, a vásárlás napján érvényes tömegközlekedési szemeszterbérletes köz- és felsőoktatásban tanulók pedig a féléves Mol Bubi-bérletet 20 százalékos kedvezménnyel vásárolhatják meg. A bérlet kiváltásához személyes szerződéskötés szükséges. Az alkalmi felhasználók 24 órás, 72 órás vagy 168 órás jeggyel próbálhatják ki a közbringát.
A fejlesztés több mint egymilliárd forintba került. Ebből 900 millió forint az EU-támogatás, az önrészt pedig a Fővárosi Önkormányzat nyújtotta a BKK-nak. A rendszer üzemeltetésének főszponzora a Mol, emellett a jegyek és bérletek bevételéből és a Fővárosi Önkormányzat támogatásából tartják fenn a rendszert – olvasható a BKK közleményében.