Idén 55 ezer gyermek vesz részt táborokban

Az Erzsébet-program indulása óta négyszeresére nőtt a gyermektáborokban résztvevők száma.

TK
2014. 09. 08. 12:47
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Guller Zoltán tájékoztatása szerint a program segítségével idén 55 ezer gyermek vesz részt táborokban, a felmérések szerint szinte valamennyien nehéz körülmények között élnek. A nyugdíjasok közül 34 ezren jutottak kedvezményes pihenési lehetőséghez, és 43 ezer nagycsalád élt a program kínálta lehetőséggel.

Tavalyi statisztikák szerint a teljes belföldi turizmus 5 százaléka, ezen belül a Balaton melletti idegenforgalom 13 százaléka az Erzsébet-program keretein belül zajlott.

A program megvalósulásának anyagi hátterét az Erzsébet-utalványok forgalmazása biztosítja. Az utalványok forgalma 2012-ben 83 milliárd forint volt, idén várhatóan eléri a 140 milliárd forintot. Országosan 46 ezer munkáltató ad dolgozóinak utalványokat, melyeket 58 ezer elfogadóhelyen lehet beváltani. Az alapvető élelmiszerek forgalmában 8 és fél százalékos az Erzsébet-utalványok részesedése.

A Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány által kiírt pályázatoknak köszönhetően eddig több százezer ember, köztük több mint 180 ezer gyermek jutott üdülési és táborozási lehetőséghez, és idén a nyertes pályázók száma elérte a 400 ezret.

Bencsik János (Fidesz–KDNP), a térség országgyűlési képviselője elmondta: Komárom-Esztergom megyében ezer munkáltató 47 ezer dolgozónak biztosít Erzsébet-utalványt. A megyéből az idén eddig csaknem kétezer gyermek pihent nyári táborokban.

Schmidt Csaba (Fidesz–KDNP), Tatabánya polgármestere közölte, a városból idén csaknem ezren nyertek üdülési lehetőséget, és 500 gyermek vett részt táborokban. Az őszi kirándulásokon való részvételre a megyéből 310, Tatabányáról 156 gyermek kapott lehetőséget.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.