Minden buszt lecserélnek Budapesten 2018-ig

Igazán jó hírről számolt be honlapján pénteken a BKK: további új buszok jönnek a régiek helyére.

BuL
2014. 09. 12. 17:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Eredményes közbeszerzéssel zárult a BKK és a BKV együttműködésében kiírt tender, így 15 db fix és opcionálisan, a források rendelkezésre állásának függvényében további 60 darab új Mercedes Conecto autóbusz érkezhet hónapokon belül Budapestre. Az autóbuszok 100 százalékban alacsony padlós, akadálymentes és a legszigorúbb környezetvédelmi besorolásba (EURO 6) tartozó szóló járművek lesznek, amelyeket a BKV Zrt. üzemeltet majd.

Az eljárás eredményeként a BKV buszflottája végre ismét új járművekkel bővül. Az eredményhirdetés megtörtént, a szerződéskötés tíz nap múlva lehetséges, amennyiben nem indul jogorvoslati eljárás. A győztes ajánlattevőnek a szerződés aláírását követő 6 hónapon belül kell leszállítania a budapesti arculatnak megfelelő égszínkék, légkondicionált, alacsony padlós járműveket. Az autóbuszok várhatóan 2015 tavaszán állnak forgalomba a főváros útjain.

A 2013-tól folyamatosan érkező újabb buszok 99 százalékos megbízhatósággal működnek. Az autóbusz-ágazatban a műszaki hibából eredő járatkimaradások számát az 1990-es évek vége óta nem látott szintre, mintegy 75 százalékkal szorították vissza a BKK tájékoztatása szerint, ma már 1 százalék alatti a járatkimaradások aránya. Az eredmények az utasok visszajelzéseiben is tükröződnek: az utaselégedettségi vizsgálatok szerint az új buszok minőségét 88,5 százalékuk tartja jónak vagy kiválónak.

Folytatja a Tatra villamosok felújítását a BKV a Budapesti Közlekedési Központ által nyújtott támogatásból. A BKK péntek este közölte Facebook-oldalán, hogy 2002-ben már felújítottak 80, a volt Csehszlovákiában gyártott villamost. Az átalakítás bevált, a járművek 15 százalékkal kevesebb energiát fogyasztanak – tették hozzá.

A villamosokba a felújítás során olyan rendszert telepítenek, amely visszatáplálja a fékezéskor felszabaduló energiát, az ajtók egyedi nyitásúak lesznek, korszerűsítik a vezetőfülkét, az utastér világosabb színeket, új üléseket kap, az utastájékoztató elemek pedig az új arculatba illeszkednek.

A felújítást a BKV tulajdonában lévő VJSZ Kft. végzi, az első néhány jármű összeszerelése hamarosan befejeződik, a próbafutások és a vizsgáztatás után várhatóan novembertől fokozatosan állnak forgalomba az 1-es vonalon. A következő, 2015-ös ütemben már a budafoki kocsiszínben is megjelenhetnek a felújított szerelvények. A BKK jelezte, hogy a tervek szerint minden Tatra villamost korszerűsítenek, a soron következő javításokkor, 2015-ben legalább húsz villamos újulhat meg.

A Budapesten közlekedő T5C5 típusú Tatra villamosokat 1980 és 1984 között gyártották a BKV igényei szerint. A 80 felújított villamos a T5C5K típusjelet kapta. A BKV honlapja szerint 2010-ben a cégnél 320 Tatra szolgált.

Tarlós István főpolgármester hivatalba lépésekor és a BKK megalakulásakor jelentősen leromlott állapotú buszparkkal rendelkezett a főváros: 1250 darab 10 évesnél idősebb autóbusz közlekedett Budapest útjain. A helyzet azonnali javítására 2011-től 200 használt, de újszerű, jó állapotú buszt vásárolt a főváros, majd 2013-ban 150, 2014-ben pedig 167 vadonatúj busz váltotta ki a régieket. Ugyanezen időszakban több mint duplájára nőtt az alacsony padlós autóbuszok aránya. Amíg 2010-ben a teljes buszállomány 25,4 százaléka volt alacsony padlós, 2014 első felében az az arány már 54,2 százalékra nőtt. A tervek és a célok szerint 2018-ra kizárólag alacsony padlós, korszerű járművek közlekednek Budapesten és agglomerációjában.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.