Eredményes közbeszerzéssel zárult a BKK és a BKV együttműködésében kiírt tender, így 15 db fix és opcionálisan, a források rendelkezésre állásának függvényében további 60 darab új Mercedes Conecto autóbusz érkezhet hónapokon belül Budapestre. Az autóbuszok 100 százalékban alacsony padlós, akadálymentes és a legszigorúbb környezetvédelmi besorolásba (EURO 6) tartozó szóló járművek lesznek, amelyeket a BKV Zrt. üzemeltet majd.
Az eljárás eredményeként a BKV buszflottája végre ismét új járművekkel bővül. Az eredményhirdetés megtörtént, a szerződéskötés tíz nap múlva lehetséges, amennyiben nem indul jogorvoslati eljárás. A győztes ajánlattevőnek a szerződés aláírását követő 6 hónapon belül kell leszállítania a budapesti arculatnak megfelelő égszínkék, légkondicionált, alacsony padlós járműveket. Az autóbuszok várhatóan 2015 tavaszán állnak forgalomba a főváros útjain.
A 2013-tól folyamatosan érkező újabb buszok 99 százalékos megbízhatósággal működnek. Az autóbusz-ágazatban a műszaki hibából eredő járatkimaradások számát az 1990-es évek vége óta nem látott szintre, mintegy 75 százalékkal szorították vissza a BKK tájékoztatása szerint, ma már 1 százalék alatti a járatkimaradások aránya. Az eredmények az utasok visszajelzéseiben is tükröződnek: az utaselégedettségi vizsgálatok szerint az új buszok minőségét 88,5 százalékuk tartja jónak vagy kiválónak.
Folytatja a Tatra villamosok felújítását a BKV a Budapesti Közlekedési Központ által nyújtott támogatásból. A BKK péntek este közölte Facebook-oldalán, hogy 2002-ben már felújítottak 80, a volt Csehszlovákiában gyártott villamost. Az átalakítás bevált, a járművek 15 százalékkal kevesebb energiát fogyasztanak – tették hozzá.
A villamosokba a felújítás során olyan rendszert telepítenek, amely visszatáplálja a fékezéskor felszabaduló energiát, az ajtók egyedi nyitásúak lesznek, korszerűsítik a vezetőfülkét, az utastér világosabb színeket, új üléseket kap, az utastájékoztató elemek pedig az új arculatba illeszkednek.
A felújítást a BKV tulajdonában lévő VJSZ Kft. végzi, az első néhány jármű összeszerelése hamarosan befejeződik, a próbafutások és a vizsgáztatás után várhatóan novembertől fokozatosan állnak forgalomba az 1-es vonalon. A következő, 2015-ös ütemben már a budafoki kocsiszínben is megjelenhetnek a felújított szerelvények. A BKK jelezte, hogy a tervek szerint minden Tatra villamost korszerűsítenek, a soron következő javításokkor, 2015-ben legalább húsz villamos újulhat meg.
A Budapesten közlekedő T5C5 típusú Tatra villamosokat 1980 és 1984 között gyártották a BKV igényei szerint. A 80 felújított villamos a T5C5K típusjelet kapta. A BKV honlapja szerint 2010-ben a cégnél 320 Tatra szolgált.
Tarlós István főpolgármester hivatalba lépésekor és a BKK megalakulásakor jelentősen leromlott állapotú buszparkkal rendelkezett a főváros: 1250 darab 10 évesnél idősebb autóbusz közlekedett Budapest útjain. A helyzet azonnali javítására 2011-től 200 használt, de újszerű, jó állapotú buszt vásárolt a főváros, majd 2013-ban 150, 2014-ben pedig 167 vadonatúj busz váltotta ki a régieket. Ugyanezen időszakban több mint duplájára nőtt az alacsony padlós autóbuszok aránya. Amíg 2010-ben a teljes buszállomány 25,4 százaléka volt alacsony padlós, 2014 első felében az az arány már 54,2 százalékra nőtt. A tervek és a célok szerint 2018-ra kizárólag alacsony padlós, korszerű járművek közlekednek Budapesten és agglomerációjában.