A főpolgármester beszédében azt mondta: abból indulnak ki, hogy nem a városlakó van a városért, hanem a város van a városlakóért. Ezért fontos, hogy az itt élők egyre elégedettebbek legyenek a szolgáltatásokkal, a közbiztonsággal, a közlekedéssel és a szellemiséggel. Tarlós István megjegyezte: nem kell szégyenkezni az elmúlt négy évben elért eredmények miatt. Megszületett a város energiabiztonsági stratégiája, van szmog- és hőségriadóterv, újraszabályozták a zajszinteket és épülnek a zajvédő falak – sorolta.
A környezettudatos közlekedésről szólva a legfontosabbnak nevezte az 500 új autóbusz beszerzését, amelyek károsanyag-kibocsátása lényegesen jobb, emellett jelezte, 150 újabb busz, hibrid buszok és elektromos várbuszok érkeznek. Szólt arról is, hogy villamospályák sokaságát újították fel, megvalósul a budai fonódóvillamos-projekt, a Bubi bérbicikliket pedig naponta négyezren kölcsönzik ki.
A főpolgármester szerint meg kell teremteni az autós, a közösségi, a kerékpáros és a gyalogos közlekedés szintézisét, s ebbe az irányba indult el a városvezetés. Tarlós István azt is hangoztatta, hogy a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. nyereséges és nőtt a forgalma, javult a kéményseprők teljesítménye, a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. átalakította a szelektív hulladékgyűjtést, a főváros pedig visszaszerezte egyik stratégiai cégét, a Fővárosi Vízműveket.
Az autómentes nap a Mobilitási hét zárórendezvénye, az Andrássy úton közlekedési és szolgáltató cégek kínálnak szabadidős és ismeretterjesztő programokat.