A kormányfő kifejtette: lehet, hogy a Kecskemétről Békéscsaba felé vezető M44-es nem autópálya, hanem autóút lesz, de – mint fogalmazott – kivette a „nagyesküt” Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszterből, hogy ebben a ciklusban mindenképpen meglesz az út, ha nem európai uniós forrásból, akkor magyar költségvetési finanszírozással.
Orbán Viktor ugyanakkor jelezte, hogy egy autóút vagy autópálya önmagában nem oldja meg a gazdaságfejlesztést, ám nagy segítséget ad, így könnyebb lesz Békéscsaba dolga is, ha meglesz az M44-es.
A miniszterelnök az interjúban szólt arról is, a jövő a munkahelyteremtés politikájáé, ezért a kabinet egy olyan rendszert dolgozott ki, hogy minden megyei jogú város kap egy bizonyos összeget – ami néhány tízmilliárd forint is lehet –, amelyet saját maga fordíthat gazdaságfejlesztésre. S hogy „ne legyen marakodás a város meg a falu között”, a megyei közgyűlések is kapnak egy elkülönített forrást megyei gazdaságfejlesztésre – tette hozzá.
A kormányzati intézkedések közül Orbán Viktor – mint mondta – a rezsicsökkentésre a legbüszkébb, mert azzal véget ért az a korszak, amikor a nagy, elsősorban nemzetközi közszolgáltató cégek „hét bőrt is lehúztak egy magyar családról”.
Arra is büszke – folytatta –, hogy a kormány elszámoltatja a bankokat, ami több, mint egy pénzügyi manőver, mert ezzel „győzött az igazság”.
A Fidesz–KDNP békéscsabai polgármesterjelöltjéről, Hanó Miklósról a kormányfő azt mondta: kisgazda hagyományt képvisel, ami fontos, mert Békéscsaba egy mezőgazdaságból kinőtt polgárváros.