400 milliós fejlesztés a KSH-nál

Egységesebbé és hatékonyabbá válik az adatgyűjtés és az ügyintézés.

MNO
2014. 11. 20. 16:02
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Európai Unió társfinanszírozásában megvalósult projektet záró sajtótájékoztatón a KSH elnöke hozzátette: lényeges paradigmaváltás volt az, hogy 2013-tól az adatszolgáltatók részérre lehetővé vált a kérdőívek elektronikus kitöltése. Most ezt a rendszert fejlesztették tovább, jelentősen javítva az adatgyűjtés minőségét és hatékonyságát is.

A projekt eredményeképpen a Hivatalos Statisztikai Szolgálat tagjai (többek között a minisztériumok, kormányzati szervek) egységes online alkalmazáson keresztül érhetik el a KSH adatbázisát, küldhetik be az adatokat.

A másik nagy része a fejlesztésnek az ügyfélszolgálati contact center és a tudásbázis kialakítása volt – folytatta a KSH elnöke. Jelentős előrelépés, hogy a rendszer sztenderd, egységes ügyintézési módokat tesz lehetővé, amelyeken az ügyfelek nyomon is tudják követni, hogy áll az ügyük, amit elindítottak a contact centerben – tette hozzá.

Kópházi József projektvezető a fejlesztést ismertetve elmondta, hogy a létező rendszereket, munkafolyamatokat akarták hatékonyabbá tenni és megnyitni a világ felé. A már meglévő elektronikus adatgyűjtő és adat-előkésztő informatikai rendszerekre, illetve a KSH portálra alapozták a fejlesztést. A projekt segítségével ezek a rendszerek már külső felhasználók, a Hivatalos Statisztikai Szolgálat adatgyűjtői számára is elérhetők. Kiemelte, hogy a mostani fejlesztés részeként 50 új kérdőívet integráltak az elektronikus rendszerbe, így az ma már 138 gyűjtés adatainak fogadására képes.

A projekt keretében többek között jelentős infrastruktúra-fejlesztés, hálózatbiztonsági eszközök, szerverek, szoftverek beszerzése, hálózati kapacitásnövelés valósult meg – mondta Kópházi József.

Bódiné Vajda Györgyi, a projekt e-ügyfél munkacsoportjának vezetője elmondta: a továbbfejlesztett contact center egyszerű, egycsatornás elérést biztosít a KSH felé a külső felhasználó számára. Az informatikai rendszerek használatával egyszerűbben küldhetik be adatigényléseiket, megrendeléseiket a felhasználók. Később a fizetős adatszolgáltatás rendelése esetén interneten keresztül történik majd a fizetés is – tette hozzá.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.