Komoly bírságot kapott a Vodafone a GVH-tól

A GVH megállapította, hogy a Vodafone 2013 második felében jogsértő összehasonlító reklámokat tett közzé.

MD
2014. 11. 14. 16:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A GVH megállapította, hogy a Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt. 2013 második felében jogsértő összehasonlító reklámokat tett közzé, egyúttal tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a „Legek Hálózata” kampányával.

Egyes hirdetések ugyanis azt az üzenetet közvetítették a fogyasztóknak, hogy a Vodafone rendelkezik a legjobb, leggyorsabb adathálózattal. Ezek mint összehasonlító reklámok jogsértőek. A mobilinternet sajátosságai (adatátviteli technológia, hálózati leterheltség, környezeti viszonyok) miatt nem lehet a hálózatok sebességét jogszerűen, tárgyilagosan összehasonlítani – hangsúlyozza a GVH.

A versenyhivatal hozzátette: ellenőrizhető módon történő összehasonlítás egyebek mellett azért sem lehetséges, mert a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság a korábbi gyakorlatával ellentétben már nem teszi közzé a mobilszolgáltatók lefedettségi térképeit és a különböző technológiai (GPRS, EDGE, 3G, HSPA) ellátottsági adatokat.

A GVH azt is megállapította, hogy megtévesztő például a televíziós reklámban hallható „A Vodafone 3G hálózata a legnagyobb, a leggyorsabb, a leghosszabb, a legmagasabb és a legszélesebb helyeken is ott van” mondat. A fogyasztó ugyanis a reklámszöveg elején elhangzó fontos, hangsúlyos információkat még figyelemmel kíséri, de a tájékoztatás második részében a csökkenő figyelem hatására elveszti azt az információt, hogy a felsőfokú jelzők nem a Vodafone hálózatra vonatkoznak, hanem a reklámfilmben megjelenített magyarországi látványosságokra.

A Vodafone hálózatára vonatkozó mérések nem voltak reprezentatívak, a szolgáltató összehasonlító adatokat nem ismertetett, a reklámokban szereplő helyszínek közül csak a szőkedencsi temetőben álló fánál tudta bizonyítani, hogy megfelelő 3G lefedettséggel rendelkezik – közölte a GVH.

A versenyhivatal a bírság kiszabásakor a reklámköltségekre alapozott. Súlyosító körülményként értékelte a többi között, hogy a jogsértő reklámok a fogyasztók széles körét érték el, illetve hogy a Vodafone-t többször elmarasztalták a fogyasztók megtévesztése miatt. Enyhítő körülményként értékelte a GVH, hogy a fogyasztók szerezhettek helytálló vagy teljesebb információt más forrásokból a döntésük meghozatala előtt.

Nem ért egyet a Vodafone a GVH által kiszabott bírsággal, a döntés miatt bírósághoz fordul – közölte az MTI megkeresésére a Vodafone sajtóosztálya pénteken.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.