Tarlós István: Ezen senki nem háborog

Nincs olyan, hogy Vitézy-ügy, ez nem személyes kérdés – jelentette ki a Népszabadságnak a főpolgármester.

MNO
2014. 11. 22. 7:59
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A főpolgármester az újság szombati cikke szerint kifejtette: a városigazgatási holding létrehozása a városüzemeltetés racionalizálásának része. A fő célja nem Vitézy Dávid elmozdítása vagy háttérbe szorítása, hanem egy átláthatóbb és egyszerűbb struktúra kialakítása. Az átalakítás korántsem csak a BKK-t érinti, hiszen a 2010-ben létrehozott másik holding, a Budapesti Városüzemeltetési Központ (BVK) is beolvad az új cégbe, és onnan is távozik a vezérigazgató, Szarvas Ferenc, de ezen senki nem háborog – mondta.

A cél szerinte egy olyan cégcsoport létrehozása, amely a Fővárosi Közgyűlés döntéseit végrehajtja, ahelyett hogy önkényesen módosítaná. „A BKK korlátlan tulajdonosi jogokat kapott az előző ciklus elején, de nem azért, hogy vitatkozzon a tulajdonost képviselő választott testülettel. Márpedig az elmúlt négy évben erre számos példa adódott – közölte a főpolgármester. – Nem mellesleg a már elindított projekteket a BKK végigviheti, csak az újakat nem kapja meg. A BKK mint cég, ha kisebb lesz is, megmarad. Tehát nincs ok semmilyen szerződésmódosításra például az elektronikus jegyrendszert finanszírozó EBRD-vel, hacsak azt nem mondják, hogy a támogatást nem a város és a cége kapta, hanem Vitézy Dávid. Ez azonban több mint furcsa lenne, és nemigen lehetne érvelni mellette.”

A BKK vezérigazgatója szerint az elmúlt négy év az előző évtizedek legsikeresebb időszaka volt a budapesti közlekedésfejlesztésben. Több olyan projektet indítottak – budai fonódó villamosvonalak, több száz új jármű, elektronikus jegyrendszer – amely hosszú távra ható változásokat eredményezett. A 2010 előtti közlekedésirányítási rendszerrel és négy-öt elkülönülten dolgozó céggel szerinte mindezek nem valósulhattak volna meg.

Vitézy Dávid a lapnak elmondta: amikor a BKK-t felállították, az volt a cél, hogy integrált közlekedésszervező alakuljon, amely egyszerre foglalkozik a tömegközlekedéssel, a gyalogosokkal, az autós és a biciklis közlekedéssel. Ezt a modellt számos város alkalmazza sikerrel Londontól Szingapúrig. „Ha azt mondanám, hogy az átalakítási koncepció helyes, vagyis lehet sikeresen irányítani egymástól elkülönülten a különböző közlekedési ágazatokat, akkor az elmúlt évek munkáját kritizálnám. Ezt pedig nem teszem” – fogalmazott.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.