Vigh Andrea az oktatás terén a 2014-es év három fő újítását emelte ki: a Kodály-módszer gyakorlati megújítását egy, az óvodától érettségiig tartó mintatagozat segítségével, a zeneelméleti oktatás harmonizálását a konzervatórium első osztályától a Zeneakadémia végéig, valamint a Zeneakadémia zenekari képzésének megújítását sztárkarmesterek bevonásával.
Mint felidézte, a Zeneakadémia októberben stratégiai szövetségre lépett a Városmajori Gimnáziummal, a Kós Károly Ének-Zene Emeltszintű Általános Iskolával és a Városmajor utcai Óvodával a magyar ének-zenei közoktatás teljes vertikumát reprezentáló mintatagozat létrehozására.
„A Kodály-módszer volt, van és lesz, de nagyon fontos, hogy az adott korhoz igazítsuk. Mostani újításaink azt célozzák, hogy a zenei oktató szoftvereket és mobilalkalmazásokat, valamint a mozgásalapú ritmusgyakorlatokat fokozottabban bevonják a zenepedagógia eszköztárába” – magyarázta a rektor. A szeptember 1-jén elindult városmajori program megalapozhatja egy hazai és nemzetközi módszertani tudásközpont, valamint egy Kodály nevét viselő szakkollégium létrejöttét is, így jelentős továbbgyűrűző hatása lehet – tette hozzá.
Szintén az év „gyümölcse” a zeneelméleti oktatás harmonizálása a Bartók Béla konzervatórium első osztályától egészen a zeneakadémiai képzés legvégéig. Vigh Andrea szerint nagyon fontos és időszerű volt például a konzervatórium „kimeneti” és a Zeneakadémia „bemeneti” követelményeinek összehangolása.
Az oktatás terén a harmadik fontos újítás a zenekari képzés hangsúlyosabbá tétele és megújítása volt. A kidolgozott új rendszerrel a leendő profi zenészéletre próbálják ránevelni a hallgatókat, egyúttal olyan kiemelkedő karmesterekkel nyújtanak számukra fellépési lehetőséget még az egyetemi évek alatt, mint Kocsis Zoltán, Vashegyi György, Kobajasi Kenicsiró és Pinchas Steinberg – részletezte az újítást a rektor.
Két sikeres új nemzetközi program, az operavizsga-fesztivál és a Jeruzsálemi Zene- és Táncakadémiával való együttműködés is folytatódhat jövőre. Az első nemzetközi operavizsga-fesztivált januárban rendezték meg budapesti, stockholmi, firenzei és zágrábi diákok részvételével és produkcióival. Az alapötlet az volt, hogy az opera szakos hallgatók vizsgadarabjukat szélesebb publikum elé tárhassák, előadói tapasztalatot szerezzenek és visszajelzést kapjanak – magyarázta Vigh Andrea, hozzátéve, hogy a nagy siker nyomán januárban újra megrendezik a találkozót.















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!