A vállalat a közleményében úgy fogalmaz, hogy ezentúl teljes figyelmével az ausztriai, csehországi és szlovákiai piacra kíván koncentrálni, és ezeket az országokat az új értékesítési koncepcióra átállítani – írja a portál.
Az új értékesítési koncepciót a Baumax 2014 októberében mutatta be, amelyre az osztrák, cseh és szlovák áruházak 2015 őszén állnak át. Annak érdekében, hogy a vállalat ezt a célt mielőbb, a folyamatban lévő restrukturálással párhuzamosan meg tudja valósítani, minden erőforrását összpontosítania kell. Ez azt jelenti, hogy a Baumax visszavonul a magyar piacról – idézi a közleményt a Hvg.hu.
„Mindig is azt vallottuk, hogy maradni akarunk Magyarországon. A nehéz gazdasági körülmények miatt azonban minden erőnket a másik három országra kell összpontosítanunk, és Magyarországtól el kell búcsúznunk” – nyilatkozta Michael Hürter, a társaság igazgatótanácsának elnöke.
A portál azt írja, hogy a tizennégy áruházat áprilisig bezárják, és a munkavállalók megfelelő támogatást kapnak, ennek kidolgozása folyamatban van. A telephelyek ingatlanjait az XXXLutz bútorlánc veszi át.