Tárki: három hónap alatt 14 százalékkal estek a kormánypártok

A preferenciájukat nem vállalók közé vándorolt a Fidesz–KDNP szavazóinak számottevő része október óta.

MNO
2015. 01. 28. 15:42
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kormánypártok támogatottsága a teljes népesség körében nem változott jelentősen, januárban 24 százalékon áll a novemberi 25 százalék után, a pártválasztók között azonban 41 százalékra csökkent az érték a korábbi 45-ről. Hozzátették: október óta összességében 14 százalékponttal esett a Fidesz–KDNP támogatottsága ez utóbbi körben, és mindkét csoportban a 2013 elején mérttel azonos szinten áll a párt.

Továbbra is szoros a küzdelem a legerősebb ellenzéki párt pozíciójáért az MSZP és a Jobbik között, kismértékben az utóbbi vezet. A Jobbikra januárban a teljes népesség 12 százaléka szavazott volna, míg az MSZP-re 11 százalék, megegyezően a novemberben mértekkel. A pártválasztók körében a Jobbik 21, az MSZP 19 százalékon áll.

A DK támogatottsága 6 százalékra emelkedett a teljes népességen belül a korábbi 3-ról, míg a pártválasztók körében is 10 százalékra növelték táborukat a novemberi 5-ről. A Tárki ugyanakkor rámutat: csak a következő hónapokban dőlhet el, hogy a növekedés tartós lesz-e.

Az LMP a teljes népességen belül 3, míg a pártválasztók körében 5 százalékon áll a Tárki mérése szerint, és az Együtt, valamint a PM eredménye is változatlan: egyaránt 2 százalékon állnak a bővebb kategóriában, míg a szűkebb körben 4 százalékon.

A preferenciájukat titkoló vagy pártot választani nem tudók aránya változatlanul 42 százalék.

 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.