Vége a lepukkant MÁV-kocsik világának

A MÁV-Start 2015-ben is folytatja személyszállító járműparkjának korszerűsítését.

BuL
2015. 01. 13. 19:11
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A MÁV-Start emlékeztet arra, hogy a budapesti elővárosi közlekedésben futó személykocsik 2012-ben megkezdett felújítása révén 2014 végére 341 kocsi vált komfortosabbá, esztétikusabbá. Ezek közül 150-nél új, fecskemotívumokkal díszített belső teret alakított ki a vasúttársaság. 2015-ben 106 elővárosi jármű kap hasonló megjelenést.

A gyorsvonati, távolsági vonatok személykocsijai közül idén 25 régi jármű újul meg és válik alkalmassá kerékpárszállításra is – olvasható a közleményben.

Ezzel egy időben több mint ötven, V43-as villanymozdony kap – a fecskemotívum mellett – a korszerűbb kocsikhoz illeszkedő színvilágot és új fényezést is – közölte a cég.

A MÁV-Start a vasúti személykocsik megbízható működését rendszeres karbantartási és javítási munkálatokkal biztosítja, de ez – a napi 2700 vonat kiállításából adódó fokozott járműkihasználtság és a személykocsik magas életkora miatt – a komfortos utazáshoz már nem elegendő. Ezért folytatódik a jármű-felújítási program; az átalakítások az elavult, de még évekig használható kocsikat érintik az elővárosi, a távolsági és a regionális forgalomban.

A kocsikban kicserélik a padlóburkolatot, kopásálló üléshuzatokat tesznek a kocsikba, megjavítják az ablakkereteket és az ablakszigetelést, továbbá firkálások ellen védő réteggel kezelik a falakat. A kocsikban 79 ülőhely található, a járművek megengedett legnagyobb sebessége 120 kilométer/óra – közölte a vasúttársaság.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.