Az LMP előbb elköltene 30 milliárdot

Az LMP egyetért a budapesti dugódíjjal, de szerintük az csak az után vezethető be, ha a főváros a peremkerületekben létrehozta a szükséges P+R parkolókat, valamint azokhoz igazította a tömegközlekedést. Erről Csárdi Antal, az ellenzéki párt fővárosi képviselője beszélt vasárnap Budapesten tartott sajtótájékoztatóján.

MNO
2015. 02. 15. 12:11
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hangsúlyozta, a fővárosnak egyértelművé kell tennie, hogy mikortól és hol akarja bevezetni a dugódíjat. Az LMP támogatja a budapestiek egészségének javítását célzó dugódíj bevezetését, ha megteremtik a feltételeit, vagyis az autósok dönteni tudnak, hogy P+R-ben parkolnak vagy kifizetik a dugódíjat – fejtette ki a politikus, aki szerint összesen 30 milliárd forintba kerülne a szükséges parkolók megépítése, valamint a tömegközlekedés ahhoz igazodó átszervezése.

Csárdi Antal szerint Budapest idei költségvetésében egyértelművé válik, hogy a városvezetés igyekszik-e majd kialakítani ezt az alternatívát, vagy egyszerűen csak „sarcként” veti ki majd a dugódíjat az autósokra.

Az ellenzéki politikus megjegyezte, immáron tíz éve biztosan tudható, hogy Budapesten be kell vezetni a dugódíjat, a mostani és az előző városvezetés azonban semmit sem tett a feltételek kialakításáért, holott ennyi idő alatt könnyen előteremthető lett volna a szükséges forrás. A dugódíj feltételeinek megteremtése érdekében a hitelfelvételt is el tudnák fogadni, mivel a forgalom csökkenésével csökkenne a főváros légszennyezettsége, az ott élők pedig egészségesebben élhetnének – tette hozzá az LMP-s politikus.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.