Az LMP előbb elköltene 30 milliárdot

Az LMP egyetért a budapesti dugódíjjal, de szerintük az csak az után vezethető be, ha a főváros a peremkerületekben létrehozta a szükséges P+R parkolókat, valamint azokhoz igazította a tömegközlekedést. Erről Csárdi Antal, az ellenzéki párt fővárosi képviselője beszélt vasárnap Budapesten tartott sajtótájékoztatóján.

MNO
2015. 02. 15. 12:11
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hangsúlyozta, a fővárosnak egyértelművé kell tennie, hogy mikortól és hol akarja bevezetni a dugódíjat. Az LMP támogatja a budapestiek egészségének javítását célzó dugódíj bevezetését, ha megteremtik a feltételeit, vagyis az autósok dönteni tudnak, hogy P+R-ben parkolnak vagy kifizetik a dugódíjat – fejtette ki a politikus, aki szerint összesen 30 milliárd forintba kerülne a szükséges parkolók megépítése, valamint a tömegközlekedés ahhoz igazodó átszervezése.

Csárdi Antal szerint Budapest idei költségvetésében egyértelművé válik, hogy a városvezetés igyekszik-e majd kialakítani ezt az alternatívát, vagy egyszerűen csak „sarcként” veti ki majd a dugódíjat az autósokra.

Az ellenzéki politikus megjegyezte, immáron tíz éve biztosan tudható, hogy Budapesten be kell vezetni a dugódíjat, a mostani és az előző városvezetés azonban semmit sem tett a feltételek kialakításáért, holott ennyi idő alatt könnyen előteremthető lett volna a szükséges forrás. A dugódíj feltételeinek megteremtése érdekében a hitelfelvételt is el tudnák fogadni, mivel a forgalom csökkenésével csökkenne a főváros légszennyezettsége, az ott élők pedig egészségesebben élhetnének – tette hozzá az LMP-s politikus.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.