Bemutatták az első spanyol CAF-villamost

A szerelvény várhatóan ősszel áll majd forgalomba.

MA
2015. 03. 21. 15:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Dabóczi Kálmán, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója a bemutatón azt mondta: a fővárosi közlekedésben a jelenleginél nagyobb szerepet kell, hogy kapjon a kötöttpályás közlekedés, és ehhez uniós forrásokra van szükség.

„Nosztalgiajárművekkel nem lehet egy kétmilliós város közlekedését fenntartani”, új szerelvényekre, minőségi szolgáltatásra van szükség – fogalmazott a vezérigazgató. Szólt arról is, hogy a budapesti villamosok átlagéletkora 38 év körüli, és az új CAF-szerelvények (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles) érkezésével is csak négy-hat évet tudnak fiatalítani a flottán.

Az alacsonypadlós villamosok az 1-es, a 3-as és a budai fonódó villamoshálózat vonalán közlekednek majd. Ha a 47 darabos megrendelés után lehívják a szerződésben lévő opcionális mennyiséget, akkor Budapest más területein is megjelenhetnek a CAF-szerelvények – tette hozzá.

A hatósági tesztek mellett a BKK azt tervezi, hogy a belső végleges kialakításához kikérik a mozgásukban korlátozottak és a nagycsaládosok véleményét is – mondta a vezérigazgató.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) korábban a Facebook-oldalán azt közölte: a rövidebb, 34 méter hosszú villamosok a 3-as vonalra, illetve a budai fonódó villamoshálózaton, vagyis az Óbuda és Újbuda között közlekedő 19-es és 61-es vonalra kerülnek. A Combino villamosoknál is valamivel hosszabb, 56 méteres szerelvények az 1-es villamos vonalán járnak majd.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.