Az Alstom nem kér az M3-as metróból

A francia gyártó inkább új szerelvények beszerzését javasolja.

TK
2015. 04. 10. 5:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A francia gyártó a lap pénteki cikke szerint azzal indokolta döntését, hogy a felújítás mindössze 20 évre garantálná a régi járművek további működését. Az Alstom ezért inkább új szerelvények beszerzését javasolja, amelyek biztonságosabb, kényelmesebb és költséghatékonyabb módon szállítanák az utasokat legalább 30 évig. Ez a megoldás az Alstom számításai szerint éves költségszinten mintegy 15 százalékkal kevesebbe kerülne az üzemeltető BKV számára.

A lap emlékeztet: a gazdasági, műszaki alkalmasságot vizsgáló első körből öten jutottak tovább, a Budapestre most villamosokat szállító spanyol CAF, a Prágában hasonló orosz kocsikat felújító Skoda, az orosz utódállamokban jelentős számú szerelvényt felújító észt Skinest Rail, az eredeti orosz gyártó Metrowagonmash, illetve a 2-es és 4-es metróvonal új járműveit szállító Alstom.

A versenyben maradt vállalatok képviselőit a jövő hétre egyeztetésre hívja a BKV, a gyártók testközelből szemrevételezhetik a metrókocsik állapotát. Kívánságra egy próbakört is tehetnek, hogy a szerelvények mellett a felújítandó vonatirányító rendszert is próbára tegyék – írja a Népszabadság.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.