Napokon belül újra járnak a szegedi trolik

A két éve forgalomba állított trolibuszok máris javításra szorultak.

2015. 05. 15. 19:28
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kojedzinszky Richard tájékoztatása szerint a cég és az Ikarus-Skoda trolibuszok beszállítója között az elmúlt hetekben történt tárgyalások eredményeként a gyártó a nagyobb utasbiztonság és a műszaki paraméterek fejlesztése érdekében változtatásokat, javításokat vállalt és hajt végre a járműveken. A munkálatok jelenleg is tartanak, azok befejezése után, várhatóan néhány napon belül a trolibuszok fokozatosan forgalomba állnak.

Április végén állt le az összes új szegedi trolibusz. Szabó István, a Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezetének (BTDSZ) elnöke a Népszabadságnak május 5-én azt mondta, súlyos problémáról lehet szó, szerintük erre utal, hogy teljesen váratlanul, egyszerre vonták ki a forgalomból mind a 13, másfél éve vásárolt járművet. Közölte, a járművek közül 11-et uniós támogatásból vett meg a kft., ha súlyos típushibát tárnának fel, akkor a városnak vissza kellene fizetnie a támogatást.

A Szegedi Közlekedési Kft. ugyanakkor aznap arról tájékoztatta az MTI-t, hogy a 2013-ban forgalomba állított flotta garanciális felülvizsgálata folyik.

Az ügyvezető igazgató akkor azt közölte: az elektromos tömegközlekedés fejlesztését célzó projekthez kapcsolódóan Szeged 13 új, Ikarus-Skoda Tr187 típusú trolibuszt vásárolt. A gyártót teljes körű jótállási felelősség terheli, ezért a kötelező garanciális felülvizsgálat keretében átvizsgálja az új járműveket. A vizsgálatok után a trolik zavartalanul folytatják napi munkájukat – tette hozzá.

Az uniós támogatással megvalósult projekt keretében Szeged 2011 januárjában rendelt új, alacsony padlós trolibuszokat a tendernyertes – a székesfehérvári Magyar Trolibusz Kft. és a csehországi Plzen városában működő Skoda Electric alkotta – konzorciumtól, egyenként 800 ezer eurós (mintegy 228 millió forintos) áron.

Az Ikarus-Skoda Tr187-es trolibusz prototípusának gyártása 2013 márciusában kezdődött meg. Az új járművek karosszériáját a Magyar Autóbusz Kft. gyártotta le Székesfehérváron, a villamos berendezést a cseh partnernél, a Skoda Electricnél szerelték és üzemeltették be.

A klimatizált járművek alacsony padlósak, csuklósak, 18,75 méter hosszúak, 2,55 méter szélesek és 124 utast szállítanak. A trolibuszok önjáró üzemmódra képesek meghibásodás vagy áramszünet esetén. A szegediek szavazatai alapján az új járművek színe piros lett.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.