A kormányszóvivő kiemelte: Magyarországon az ellenzék tevékenysége indokolja ezt, amely „nettó hazugságokat, csúsztatásokat” is jelent – ha az ellenzéken múlna, az emberek azt éreznék, hogy ez egy szörnyű ország, ahol élni is fájdalom.
Emellett a nemzetközi környezetben a szemünk előtt kirajzolódó „görög dráma” miatt sem árt tudatosítani az emberekben, hogy honnan indult és mostanra hová jutott Magyarország – hangsúlyozta.
Korábban mindenhol azt mondták, hogy a kormány tervei nem fognak működni, nem szabad konfliktust vállalni az európai uniós intézményekkel, ehhez képest jogi eszközökkel, a nemzetközi standardoknak megfelelően sikerült megoldani például a devizahitelesek ügyét, amellyel mintegy ezermilliárd forintot adtak vissza a magyar embereknek – idézte fel, hozzátéve: emellett az egykulcsos adórendszer révén is több száz milliárd forint maradt a magyar embereknél.
Ezeket az összefüggéseket, a különböző területeken elért eredményeket szeretné bemutatni a kormány – mondta Kovács Zoltán. A kampány lényegét abban jelölte meg, hogy elmondják: a magyar reformok működnek, az ország teljesítőképessége megengedi, hogy az ország és minden állampolgár lépjen egyet előre.
A kormányszóvivő hangsúlyozta: mostanra az ország eljutott odáig, hogy kiszámítható, látható környezetet biztosítanak a magyar állampolgároknak és a nemzetközi befektetőknek egyaránt.
Kovács Zoltán szerdai sajtótájékoztatóján jelentette be, hogy a következő napokban kezdődő és szeptember végéig tartó kampányban egyebek mellett család- és adópolitikai intézkedéseket, életpályamodelleket akarnak bemutatni például plakátokon, a sajtóban és internetes felületeken. A tájékoztató kampányra nettó 600 millió forintos keretösszeg áll rendelkezésre.