Becsey Zsolt emlékeztetett arra, hogy 2014 tavaszán körülbelül 100 ezres utasszámmal kezdett el működni a 4-es metró, amely év végére 160 ezerre nőtt. Hozzátette: ez az utasszám idén is tartható. Az államtitkár közölte, hogy az év végén lezárják az ideiglenes működést, megszülethet a metró végleges működési engedélye, ami több technikai pozitívummal jár majd. Erre példaként említette, hogy megszűnik a vezetői felügyelet a szerelvényeken. Kiemelte, tízperces menetidő-rövidülés valósult meg a 4-es metrónak köszönhetően, ez fontos európai uniós mutató is.
A 4-es metróhoz kapcsolódó fejlesztésekről közölte: a kelenföldi végállomást intermodális csomóponttá szeretnék fejleszteni, ennek keretében az M1-es és M7-es autópályánál új csomópontot építenek ki, így javul a kelenföldi állomásrendszer megközelíthetősége.
Becsey Zsolt szólt arról is, hogy elindult Kelenföldön az autóbusz-csomópont építése, amelyhez kapcsolódóan négy ütemben 1500 férőhelyre növelik a parkolókapacitást. A beruházás első felét augusztus végén adják át, a teljes beruházást pedig 2016 végéig – mondta. Becsey a 4-es metró két végállomására – Kelenföld és Keleti pályaudvar – vonatkozó további fejlesztésekkel kapcsolatban közölte, hogy az Európai Unió Integrált közlekedésfejlesztési operatív programjába (Ikop) befogadta a kormány a fővárosnak azokat az elképzeléseit, amelyek a két végállomást korszerű, az elővárosokba is kijutó villamosrendszerekkel kötik össze. Az egyik ilyen terv, hogy az 1-es villamost elviszik az Etele térig, másrészt a Keleti pályaudvartól Rákospalotáig szintén egy korszerű villamosvonalat szeretne a főváros megvalósítani, amit a kabinet ugyancsak támogat. A helyettes államtitkár úgy fogalmazott: a 4-es metró további meghosszabbítása jelenleg gazdaságossági és költségszámítási okokból nincs napirenden, de a vonal kötött pályás rendszerekbe való bekapcsolása erősödni fog a beruházásoknak köszönhetően.
Az Ikop-projektek mellett a transzeurópai folyosóval kapcsolatos projektek is beruházásokat tesznek lehetővé, amelyekben szintén érintett lesz Kelenföld: a déli összekötő híd kapacitásbővítése ennek egyik kiemelkedő fejlesztése lesz.
Kérdésre válaszolva a helyettes államtitkár a Déli pályaudvar további sorsával kapcsolatban elmondta: megvizsgálják, hogy a dél-budai vasúti közlekedési rendszer hogyan alakul, vizsgálják a Déli és a Kelenföldi pályaudvar kihasználtságát is, de ez hosszabb folyamat lesz. Hozzátette: nincs olyan szakmai elképzelés, amely a Déli pályaudvar teljes megszüntetéséről szólna, de középtávon a fővárossal és a MÁV-val együtt átgondolják a kapacitásokat, jelenleg szakértői előkészítések folynak.
Becsey Zsolt egy másik kérdésre elmondta: a 4-es metróhoz kapcsolódó kifizetések nagy része megtörtént, a Közlekedési operatív program (Közop) zárása év végén esedékes, ekkor lehet majd pontosan látni a kifizetéseket, valamint hogy húzódnak-e majd át 2015 utánra. A zárás hosszú idő, a meglévő költségeket lényegileg nem érinti, hiszen a beruházás és a kivitelezések nagy része elkészült, bár vannak olyan beruházások, amelyeket csak a forgalomba helyezés után néhány évvel zárnak le pénzügyileg – mondta. A 452 milliárd nagy részét már kifizették, jelentős visszatartott összeg nincs – tette hozzá.