Felvehető a metrókocsihitel

A kormány elfogadta a visszafizetés ütemét, és mára eldőlhet a vitatott tender ügye is.

2015. 07. 28. 4:02
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Semmi akadálya nincs annak, hogy az eredetileg július elsejei határidővel tervezett kölcsönszerződést megkösse a főpolgármester a közbeszerzésen nyertes bankokkal – derült ki a Magyar Közlöny legutóbbi számában közzétett kormányhatározatból.

A főváros hitelnyújtási felhívására több érdeklődő is volt, azonban végül egy, az OTP Bank vezette öttagú konzorcium nyújtott be ajánlatot. Ennek tagja még az Erste Bank, a K&H Bank, az MKB Bank és a Unicredit Bank. Ezek a kormányhatározat szerint 15 éves futamidővel folyósíthatják a szerelvényfelújításhoz a 60 milliárdos hitelt, amelyet kamatokkal, költségekkel együtt több mint 75 milliárd forint értékben kell visszafizetni.

A kabinet elfogadta az ügylet összes adatát, így a visszafizetés ütemét is. E szerint Budapestnek idén már 42,6 milliót törlesztenie kell, jövőre a részlet ennek tízszeresénél is többel nő, és 487 millió lesz a város terhe, míg 2017-ben ez az összeg meghaladja majd az 1,6 milliárd forintot. A fennmaradó 73,1 milliárdos tartozás visszafizetése pedig 2018 és 2030 között esedékes, amelynek ütemezését várhatóan a megkötendő kölcsönszerződésben tisztázzák a felek.

Addig viszont el kell dőlnie a 3-as metró 37, egyenként 6 kocsiból álló szerelvényeinek korszerűsítésére és teljes felújítására kiírt és a BKV által lezárt közbeszerzési pályázat sorsának is. Értesülésünk szerint ma kiderülhet, hogy a fővárosi közlekedési társaságnak kell-e várnia még arra, hogy aláírhassa a forintban közel 69 milliárdos szerződést az orosz Metrovagonmassal.

– Amennyiben az érvénytelen pályázatot beadó észt illetőségű Skinest Rail befizeti a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz az illetéket, elindulhat az eljárás, amelynek keretében a hatóság dönt, hogy megtiltja-e a szerződéskötést – mondta el lapunknak Bolla Tibor, a BKV Zrt. vezérigazgatója.

A Skinest Rail először csak azt jelentette be, hogy panaszt nyújtott be az Európai Bizottsághoz, és csak ezt követően fellebbeztek itthon. Állításuk szerint az ő ajánlatuk kedvezőbb volt, és minden műszaki követelménynek megfelelt.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.