A vasúttársaság ezt sajtóhírekre reagálva tudatta az MTI-vel. Mint írták, a MÁV nem záratja le a bevándorlókat szállító külön kocsikat: a jegyvizsgálók azokat becsukják, de nem zárják le.
Kifejtették: az ajtókat azért kell becsukni, mert ezeket a kocsikat olyan InterCity vonatokhoz csatlakoztatják, amelyeket „más műszaki paraméterű” kocsikból állítanak össze. A külön kocsik vezérlése azonban nem automatikus, és előírás szerint csak csukott ajtókkal lehet elindítani a vonatot.
Ugyanez az eljárás minden olyan kocsinál, amelyben nincs beépített automatika, azért, hogy mozgás közben ne nyíljanak ki az ajtók – tették hozzá, hangsúlyozták: „ez nem jelent valódi lezárást”, az ajtók megállás után kilinccsel belülről is nyithatók.
Azt írták: sajtóhírekben „félreértésre adott okot” a kocsik ajtajára a MÁV-Start által kihelyezett „Ez a kocsi lezárva közlekedik!” tábla. Közölték: ezt a táblát péntektől nem teszik ki a menekülteket szállító járművek ajtóira.
Kitértek arra is, hogy a vasúttársaság végrehajtja azt a feladatot, hogy a menekülteket a legrövidebb időn belül, pót- és helyjegy nélkül, kulturált körülmények között szállítsa.
Mint írták, napi kapcsolatban vannak a Bevándorlási és Állampolgársági Hivatallal, az Országos Rendőr-főkapitánysággal, a területileg illetékes rendőrségekkel és a hatóságokkal is. Minden reggel tájékoztatást kapnak az utazási okmánnyal rendelkező bevándorlók várható számáról, és ehhez igazodva az érintett szakaszokon – lehetőségeik szerint – pluszkocsikat állítanak be vagy kerékpárokat szállító, ülésekkel ellátott kocsikban helyezik el őket.
Közölték: a vasúttársaság az illegális bevándorlókat szállító vonatszerelvényekben közvetlen kocsikat állít be a menekültek utaztatására.
Ez egyrészt „a bevándorlók érdekeit szolgálja” azzal, hogy közvetlenül jutnak el úti céljukhoz, másrészt „tekintettel van a fizető utasokra is” – írták. Kiemelték: a MÁV-Start „humanitárius felelősségvállalásból, saját anyagi erőforrásai terhére” biztosítja a közvetlen kocsikat.
Z. Kárpát Dániel, a Jobbik frakcióvezető-helyettese szerint nem szokatlan módszer, hogy külön vagonban helyeznek el migránsokat. Utalt a szigorú ausztrál szabályozásra. Van a világban olyan hely is, ahol szabályos gyűjtőtáborokban, lágerekben tartják ezeket a szerencsétlen embereket – mondta, majd hozzátette: az, hogy milyen módon történik a migránsok szállítása, számára részletkérdés, sokkal aggasztóbbak a közegészségügyi kockázatok.















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!