Pénzt ad a kormány a jogosítvány megszerzéséhez

A kormány fedezi mintegy 6000 leendő nehézgépjármű-sofőr C és E kategóriájú vezetői engedélyét.

MTI
2015. 07. 16. 20:52
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Közölte, hogy Wáberer György miniszterelnöki megbízott kezdeményezésére a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE), valamint a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) felmérte a járművezető-hiányt, ebből kiderült, hogy a cégek 6 ezer nehézgépjármű-vezetőt tudnának azonnal alkalmazni. A miniszter hozzátette, a képzés költségét a kormány vállalja, de a majdani munkaadók a képzés idejére ösztöndíjat adhatnak a tanulóknak.

Wáberer György hangsúlyozta, hogy az állam befektetése rövid távon megtérül, mivel az ágazat 500 milliárdos adóbefizetése is emelkedni fog a létszámbővüléssel. A képzésre jelentkezni péntektől lehet, a tanfolyam szeptemberben indul.

Wáberer György azt még az M1 csatorna délutáni műsorában mondta el, hogy a háromezer vállalkozás megkérdezésével készült felmérésük szerint 6400 munkahely betöltetlen a szakmában. Szerinte azért alakulhatott ki ez a helyzet, mert a képzés több százezer forintba kerül, ezt pedig sok fiatal nem tudja kifizetni.

Tájékoztatása szerint a képzést az Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Kft. végzi majd, a szervezet honlapján (www.ofa.hu) péntektől lesznek olvashatók a jelentkezés feltételei.

A most bejelentett képzést megelőzte egy mintaprojekt, amely keretében a VT–Arriva Kft. 300 fős buszvezetőhiányát pótolta. Szepesi Péter, a társaság ügyvezető igazgatója a tájékoztatón elmondta, hogy a cég 900 buszvezetőt alkalmaz a budapesti és a székesfehérvári tömegközlekedésben, de az idén és jövőre 500 új járművezetőre lesz szüksége.

Varga Mihály tájékoztatása szerint a közúti áru- és személyszállítás a bruttó hazai termék (GDP) 6 százalékát állítja elő, erről a területről évi 500 milliárd forint adó érkezik a költségvetésbe. A fejlett országokban a GDP 10-12 százalékát állítja elő ez az ágazat, ami arra utal, hogy a szektor Magyarországon jelentős további fejlődés előtt áll.

Az elmúlt 10 évben a közúti áru- és személyszállítás teljesítménye két és félszeresére nőtt, 11 700 áruszállító cég működik, amelyek több mint 62 ezer járművet üzemeltetnek. A buszos cégek száma pedig 1500, ezek 15 ezer autóbusszal dolgoznak. A közúti közlekedési szolgáltatási szektor foglalkoztatja a magyar munkavállalók 3,5 százalékát.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.