Pénzt ad a kormány a jogosítvány megszerzéséhez

A kormány fedezi mintegy 6000 leendő nehézgépjármű-sofőr C és E kategóriájú vezetői engedélyét.

MTI
2015. 07. 16. 20:52
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Közölte, hogy Wáberer György miniszterelnöki megbízott kezdeményezésére a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE), valamint a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) felmérte a járművezető-hiányt, ebből kiderült, hogy a cégek 6 ezer nehézgépjármű-vezetőt tudnának azonnal alkalmazni. A miniszter hozzátette, a képzés költségét a kormány vállalja, de a majdani munkaadók a képzés idejére ösztöndíjat adhatnak a tanulóknak.

Wáberer György hangsúlyozta, hogy az állam befektetése rövid távon megtérül, mivel az ágazat 500 milliárdos adóbefizetése is emelkedni fog a létszámbővüléssel. A képzésre jelentkezni péntektől lehet, a tanfolyam szeptemberben indul.

Wáberer György azt még az M1 csatorna délutáni műsorában mondta el, hogy a háromezer vállalkozás megkérdezésével készült felmérésük szerint 6400 munkahely betöltetlen a szakmában. Szerinte azért alakulhatott ki ez a helyzet, mert a képzés több százezer forintba kerül, ezt pedig sok fiatal nem tudja kifizetni.

Tájékoztatása szerint a képzést az Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Kft. végzi majd, a szervezet honlapján (www.ofa.hu) péntektől lesznek olvashatók a jelentkezés feltételei.

A most bejelentett képzést megelőzte egy mintaprojekt, amely keretében a VT–Arriva Kft. 300 fős buszvezetőhiányát pótolta. Szepesi Péter, a társaság ügyvezető igazgatója a tájékoztatón elmondta, hogy a cég 900 buszvezetőt alkalmaz a budapesti és a székesfehérvári tömegközlekedésben, de az idén és jövőre 500 új járművezetőre lesz szüksége.

Varga Mihály tájékoztatása szerint a közúti áru- és személyszállítás a bruttó hazai termék (GDP) 6 százalékát állítja elő, erről a területről évi 500 milliárd forint adó érkezik a költségvetésbe. A fejlett országokban a GDP 10-12 százalékát állítja elő ez az ágazat, ami arra utal, hogy a szektor Magyarországon jelentős további fejlődés előtt áll.

Az elmúlt 10 évben a közúti áru- és személyszállítás teljesítménye két és félszeresére nőtt, 11 700 áruszállító cég működik, amelyek több mint 62 ezer járművet üzemeltetnek. A buszos cégek száma pedig 1500, ezek 15 ezer autóbusszal dolgoznak. A közúti közlekedési szolgáltatási szektor foglalkoztatja a magyar munkavállalók 3,5 százalékát.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.