Az ellenzéki önkormányzati képviselő szerint az aláírt szerződésből kiderült, miért volt sürgős az aláírása, hiszen az orosz fél csak 20 százalékos jótállást vállalt a szerelvényekre. Csárdi Antal szerint ez azt jelenti, hogy ha a felújítást követő években ki kell vonni egy felújított szerelvényt a forgalomból, akkor az orosz fél csak a felújítás 20 százalékát fizeti majd vissza, míg a többit a budapesti adófizetők.
Szerinte ez érthető is az orosz fél részéről, hiszen a 40 éves alvázak a jótállási futamidő végére már 60-65 évesek lesznek, ezért nem vállalják a teljes körű jótállást. Az LMP-s politikus felhívta a figyelmet arra, hogy – a futamidőt tekintve – az új szerelvények olcsóbbak lettek volna, és ezek jótállása legkevesebb 30 évre szólt volna, míg a felújítottaknak korlátozottan 25 évre. Szerinte azért történhetett meg mindez, mert Orbán Viktor miniszterelnök így beszélte meg Vlagyimir Putyin orosz elnökkel.
Csárdi Antal azt kérte a miniszterelnöktől, legközelebb inkább tokaji aszút vigyen az orosz elnöknek, ne pedig a budapestiek biztonságát ajándékozza oda.