A BKV Zrt. – a kormány és a főváros támogató döntését követően – 2014. november 22-én írta ki a vonatkozó tendert, amelyről 2015. július 8-án döntés született. Az érvénytelen ajánlatot benyújtó Skinest Rail AS jogorvoslati eljárást kezdeményezett, a BKV kérelmére azonban augusztus 5-én a Közbeszerzési Döntőbizottság végzésével engedélyezte a szerződés megkötését.
A Fővárosi Közgyűlés az M3 metrójárművek felújítása érdekében felhatalmazta a BKV Zrt.-t a közbeszerzési eljárás eredményhirdetésére és a kapcsolódó szerződés megkötésére, valamint kötelezettséget vállalt arra, hogy a szükséges fedezetet biztosítja.
Mint a közleményben fogalmaznak, a BKV annak érdekében, hogy a főváros és az utazóközönség számára rendkívüli fontossággal bíró projekt rövid időn belül megkezdődhessen és a tervezett menetrend és határidő szerint folyhasson, a lehető leghamarabb megkötötte a szerződést a felújítást végző Metrovagonmassal.
A szerződés alapján a korszerűsítés megindul, az első felújított jármű a tervek szerint 2017 elején állhat forgalomba.