Dugódíj: nem enged az EU

Nem elegendő néhány utcát lezárni, Tarlós nem lép a kormány döntése előtt.

MNO
2016. 03. 10. 10:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az unió ragaszkodik az előző városvezetés vállalásának teljesítéséhez, miszerint az M4-es metró megépítése után behajtási díjat vezetnek be Budapesten – írja a Népszabadság. Az EU Regionális és Várospolitikai Főigazgatóságának európai regionális fejlesztési igazgatója és a Magyarországért felelős területi igazgatója Tarlós István főpolgármesterrel folytatott szerdai tárgyalásukon azt is jelezték, hogy a dugódíj által érintett területnek a forgalomcsillapítási cél eléréséhez szükséges nagyságú területet kell lefednie. Ezt azt jelenti, hogy nem elegendő néhány utcát lezárni, ahogy azt az ellenzék javasolta – mondta Tarlós István a lapnak.

A városvezető azt is hangsúlyozta: az unió egyértelmű állásfoglalása ellenére sem fut bele abba a zsákutcába, hogy saját maga kérje a kormányt a dugódíj bevezetését tiltó jogszabály felülvizsgálatára. Ha a kormány úgy dönt, hogy utat nyit az uniós kötelezettség teljesítéséhez, akkor a főváros megteszi a szükséges lépéseket.

A főpolgármester arról is szólt, hogy az idén már nem vezethető be a dugódíj, és továbbra is kétzónásra tervezik a behajtási díjat is. A korábbi tervek szerint a Budapest közigazgatási határán belépőknek a megyei autópályadíjhoz hasonlatos matricát kellene váltani, míg a szűkebb belső zóna határa a Hungária körúton belül lenne.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.